رتبه ۵۳ جهان و صعود هفت پله‌ای ایران در شاخص جهانی نوآوری

رتبه ۵۳ جهان و صعود هفت پله‌ای ایران در شاخص جهانی نوآوری

معاونت فناوری وزارت بهداشت از­ ارتقا رتبه ایران از ۱۶ به ۱۵ از نظر تولید علم در پایگاه علمی scopus و کسب رتبه ۵۳ جهان و صعود هفت پله‌ای ایران در شاخص جهانی نوآوری در سال ۲۰۲۲ خبر داد.

به گزارش بازار، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی گزارشی اعلام کرد: افزایش ٤٣ درصدی تولید کالاهای سلامت محور در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین و اشتغال ۷۹۶۶ نفر در شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت از دیگر اقداماتی است که در دولت مردمی رقم خورده است.

در این گزارش آمده است: دانشمندان و پژوهشگران ایرانی با تاش و همت روزافزون خود در یکسال گذشته رتبه تولیدعلم کشور را به ۱۵ ارتقاء داده اند. میانگین سرعت رشد سالیانه تولید علم در کشور ۷٫۴۴ و در حوزه علوم پزشکی ۸٫۳۳ است که نشان دهنده استمرار و شتاب فزاینده تولید علم در کشور است.

در این گزارش تصریح شده است: شورای عالی اخلاق، شورای عالی فناوری سلامت، شورای عالی تحقیقات سلامت، شورای عالی کمیسیون نشریات، شورای عالی اطلاع رسانی و راه اندازی قرارگاه تولید دانش بنیان حوزه سلامت در راستای اجرای سیاست‌های بالادستی وزارت بهداشت و همچنین جهت دهی به اقدامات و برنامه‌های معاونت شوراهای سیاست گذاری معاونت تحقیقات و فناوری ایجاد و احیا شده است.

کد خبر: ۲۴۰٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha