۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
فروش دارایی‌های مولد و افزایش پایه‌های مالیاتی راهی برای جبران کسری بودجه
نماینده مردم بویین زهرا در مجلس مطرح کرد

فروش دارایی‌های مولد و افزایش پایه‌های مالیاتی راهی برای جبران کسری بودجه

عباسپور، نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس معتقد است؛ علی‌الرغم تاکید قانون طی چند سال گذشته دولت در زمینه فروش دارایی‌های غیرضرور و مولد جدی نبوده و امسال هم بخش زیادی از تامین منابع مالی بودجه وابسته به فروش همین دارایی‌های سرمایه‌ای غیر ضرور است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، روح‌الله عباسپور نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس، با بیان اینکه بخشی از تامین بودجه عمومی کشور طی هر سال با استفاده از فروش دارایی‌های تملکی و سرمایه‌ای غیرضروری دولت بسته می‌شود، گفت: علی‌الرغم تاکید قانون طی چند سال گذشته متاسفانه دولت در اجرای این موضوع جدی نبوده و امسال هم بخش زیادی از تامین منابع مالی بودجه‌ای که دولت مدعی بدون وابستگی به نفت تدوین شده، وابسته به فروش همین دارایی‌های سرمایه‌ای غیر ضرور است.

وی ادامه داد: مجلس هم براساس وظیفه نظارتی خود در این مورد بخوبی عمل نکرده و نتوانسته دولت را در تامین بودجه عمومی از این طریق مجاب کند و به همین دلیل هر سال کسری بودجه وجود داشته و امسال بیشتر از سال قبل است.

عباسپور تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس قبل از شکل‌گیری مجلس یازدهم در جلسات خود با منتخبان درباره کسری حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی بودجه دولت در سال جاری مطالبی را مطرح و از ما خواست تا حتما در بررسی‌های خود در مجلس این نکته را مدنظر داشته باشیم.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس اظهار کرد: براساس گزارش مسئول مالیاتی کشور دولت توانسته با افزایش ۱۲۰ درصدی جذب مالیاتی در زمینه کسری بودجه خود تا حدودی موفق کند.

وی بیان کرد: دولت همچنین می‌تواند از طریق بخش ICT، افزایش پایه‌های مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی، تعرفه‌های گمرکی و عایدی بر سرمایه کسری بودجه امسال را جبران کند.

کد خبر: ۲۴٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha