۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶
انرژی اتمی ایران از لحاظ تراز در صدر کشورهای دنیا قرار دارد
رییس سازمان انرژی اتمی ایران:

انرژی اتمی ایران از لحاظ تراز در صدر کشورهای دنیا قرار دارد

رییس سازمان انرژی اتمی به خباثت و توطئه‌های دشمنان ایران و نظام اسلامی علیه انرژی هسته‌ای ایران اشاره کرد و افزود: انرژی اتمی ایران با وجود تمام دشمنی‌ها از لحاظ تراز در صدر کشورهای دنیا قرار دارد.

به گزارش بازار، محمد اسلامی، روز سه شنبه، هفتم شهریور ماه در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست مخزن ۱۰۰ هزار متر مکعبی کلانشهر تبریز به مصرف بهینه انرژی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد و افزود: تغیرات اقلیمی ایجاد شده در کشور موجب افزایش اتلاف آب و انرژی شده است که باید در راستای افزایش بهره‌وری از انرژی‌های پاک و تجدید پذیر بهره و استفاده کامل شود.

وی آرامش، آسایش و پیشرفت ملت ایران را موجب ناراحتی دشمنان انقلاب اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: دشمنان از پیشرفت، اقتدار، آرامش و آسایش ملت ایران عصبانی و ناراحت می‌شوند و مسئولان کشور باید در راستای انجام مسئولیت خود سریع تر و منسجم‌تر برای پیشرفت کشور تلاش مضاعف کنند.

وی ضمن تاکید به پیروی از منویات رهبر انقلاب در رفع مشکلات اقتصادی به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و ادامه داد: کشور ایران، امروزه در نقطه پر قدرت و پیشرفت قرار گرفته است و اگر مشکلات اقتصادی هم وجود دارد به دلیل عدم پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه است. باید در مقابل روایتگری‌های ظالمانه دشمنان علیه نظام اسلامی از دستاوردهای عظیم و درخشان انقلاب شکوهمند اسلامی برای مردم تبیین شود.

اسلامی تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، انرژی هسته‌ای آبروی ما است و تمام سر فصل و دستاوردهای هسته‌ای به همت، غیرت و تلاش گسترده دانشمندان کاملا بومی و در راستای منویات رهبر انقلاب که سه وجه مشخص تاثیرگزاری در زندگی مردم، اعتبار بین‌المللی و اعتماد به نفس را برای انرژی اتمی معین فرموده‌اند، قرار دارد.

وی به توطئه و نقشه‌های دشمان علیه انرژی هسته‌ای ایران اشاره کرد و افزود: دشمنان طی ۲۰ سال گذشته با خرابکاری صنعتی، تخریب و عملیات روانی، ترور دانشمندان، بهره‌گیری از سازمان های بین‌المللی برای فشار حداکثری و با تهدیدهای نظامی درصدد متوقف کردن انرژی اتمی هستند ولی انرژی هسته‌ای ایران اسلامی با قدرت تمام درحال پیشرفت قرار دارد.

وی انرژی هسته‌ای ایران را در زمینه‌های مختلف جزو اولین‌های دنیا عنوان کرد و ادامه داد: انرژی اتمی در زمینه‌های الکترونیکی، صنعتی، پزشکی، دارویی و رادیو داروها پرتوان و بهترین و بالاترین کیفیت از لحاظ خلوص داریم و همچنین در زمینه آب سنگین و مشتقات آن که پیشران شکوفایی علمی و فناوری است، جزو اولین‌های دنیا هستیم.

اسلامی به مزیت‌های پرتودهی محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: در راستای پیشگیری از بیماری‌ها، افزایش دوام و مدت ماندگاری محصولات، دفع سموم و آفت، افزایش صادرات و بهره وری محصولات کشاورزی، آن‌ها را پرتودهی می‌کنیم.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران هدف سیاه نمایی، تحریم و فشار حداکثری دشمنان را توقف فناوری هسته‌ای عنوان و تاکید کرد: فناوری هسته‌ای پیشبرنده صنعت، پالایشگاه ها، پتروشیمی‌ها، صنایع سیمان، فولاد، غذایی و سلولزی است و اگر فناوری هسته‌ای در کشور نبود نمی‌توانستیم در مقابل تحریم‌های ظالمانه مقابله کنیم.

کد خبر: ۲۴۰٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha