۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
سهام عدالت ابزار سرمایه ای بلند مدت با عایدی متنوع
سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت مطرح کرد

سهام عدالت ابزار سرمایه ای بلند مدت با عایدی متنوع

فهیمی، سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت گفت: سهام عدالت به عنوان یک ابزار سرمایه ای بلند مدت و از عایدی‌ های متنوع و مختلفی برخوردار است.

به گزارش بازار، «حسین فهیمی» گفت: دارندگان سهام عدالت علاوه بر بهره مندی از افزایش نرخ واقعی سهام عدالت مشمول دریافت سود سالانه مجمع شرکت‌ های زیر مجموعه سهام عدالت نیز خواهند بود.

وی اظهارداشت: از دیگر مزایای سهام عدالت بهره مندی از کارت‌ های اعتباری بانکی خواهد بود به گونه ای که فرد، سهام عدالت خود را نزد بانک به صورت وثیقه می ‌سپارد و از ۵۰ درصد میزان ارزش سهام عدالت می‌تواند از کارت اعتباری خود استفاده کند.

سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت از سود ۹۵ درصدی ارزش واقعی سهام عدالت خبر داد و گفت: تاکنون از مجموع ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر که سهام عدالت خود را آزادسازی کرده اند فقط ۳۶۷ هزار نفر برای فروش ۳۰ درصد از سهام خود به بانک‌ها مراجعه کر ده اند.

وی افزود: افرادی که دارایی‌های خود را به فروش رسانده اند تا به امروز ۱۵ درصد ضرر کرده اند.

فهیمی بیان داشت: کسانی که سهام خود را نگهداشته اند از روز دهم خرداد تا به امروز ۱۵ درصد به جمع ارزش دارایی آنان اضافه شده است.

وی همچنین پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا از ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر که سهام عدالت خود را به روش مستقیم آزادسازی کرده اند فقط ۳۶۷ هزار نفر برای فروش ۳۰ درصد از سهام خود به بانک‌ها مراجعه کر ده اند، گفت: تصور اولیه بر این بود که تعداد قابل توجهی افراد سهام خود را بفروشند اما بعدا مشخص شد یک مسیری برای ورود این افراد به بازار سرمایه باز شده است.

سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت افزود: مشمولان هم این فرصت استثنایی و طلایی را مغتنم شمردند و وارد بازار سرمایه شدند و از دارایی‌های خود به خوبی حفاظت می‌کنند.

وی به رادیو اقتصاد اظهارداشت: بطورکلی تعداد بسیاراندکی به نسبت کل فروشنده سهام بودند.

فهیمی گفت: ستاد هماهنگی امور اقتصادی در این زمینه تصمیم بسیار مهمی اتخاذ کرده که علاوه بر عایدی‌های متنوع و مختلفی که سهامداری در یک شرکت برای سهامدار دارد یک مزیت بزرگ دیگری را هم تعریف کرده است که آنهم اینکه از پشتوانه سهام عدالت از بانک کارت اعتباری دریافت کنند.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه سود سهام عدالت در سال به چه میزان است، افزود: شرکت‌ها متناسب با درآمدهای خود سالانه سود توزیع می‌کنند.

سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت یادآورشد: از آنجائیکه مجامع شرکت‌ها از تیرماه به بعد برگزار و سود توزیع می‌کنند نمی‌توان رقم دقیق سود شرکت‌های سهام عدالت و بقیه بنگاه‌های اقتصادی را اعلام کرد.

کد خبر: ۲۴٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha