۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
لایحه برنامه هفتم توسعه ۱۹ شهریور در دستور کار مجلس قرار می گیرد
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه:

لایحه برنامه هفتم توسعه ۱۹ شهریور در دستور کار مجلس قرار می گیرد

زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت : مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه ۱۹ شهریور وارد بررسی کلیات و جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه می‌شود.

به گزارش بازار، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با اشاره به آخرین نتایج بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق گفت: روز چهارشنبه هفته گذشته کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی کار خودش را به اتمام رساند. اما برخی از مواد و تبصره‌ها که در صحن کمیسیون تلفیق مرعا شده بود و تصمیم گیری آن به بررسی بیشتر به کمیته ها کمیته‌ها ارسال شد.

وی افزود: بر اساس مصوبه‌ای که کمیسیون تلفیق به صورت داخلی داشت مقرر شد که در کمیته‌ای با حضور اعضای هیئت رئیسه، اعضای کمیسیون تخصصی و کمیته‌ها همچنین اعضای دولت، نمایندگان دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی آن مواد مراعا شده مورد بررسی قرار بگیرد.

زنگنه ادامه داد: شب گذشته کل مواد باقیمانده جمع‌بندی شد و مقرر شد ظرف ۲۴ ساعت آینده بر روی سیستم نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق قرار بگیرد و نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق آرای خود را به صورت مجازی اعلام می‌کنند و بعد از آن گزارش آماده خواهد شد که در صحن علنی مجلس در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق تاکید کرد: خیلی از اخباری که در خصوص مصوبات کمیته‌ها اعلام شده هیچ کدام سندیت ندارد تا زمانی که کل اعضای کمیسیون تلفیق مصوبات کمیته‌ها را اعلام رای نکنند عملاً این‌ها به عنوان مصوبه کمیسیون تلفیق نیست و بعد از آنی که اعضای کمیسیون اعلام رای کردند ۱۰ روز به نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرصت داده می‌شود تا پیشنهادات خودشان را بارگذاری کنند. بعد از تعطیلات اربعین یکشنبه نوزدهم شهریور ماه شاهد بررسی کلیات و جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه در صحن علنی خواهیم بود.

وی در پایان یاد آور شد: نهایتاً تا آخر امشب مواد مرعا شده را در اختیار نمایندگان کمیسیون تلفیق قرار می‌دهیم و نمایندگان ۲۴ ساعت فرصت دارند تا نظرات خود را اعلام کنند و در نهایت نمایندگان نیز ۱۰ روز فرصت دارند تا هجدهم شهریور پیشنهادات خود را اعلام کنند. برآورد ما این است که بررسی این لایحه دو هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی طول بکشد و بعد هم در صورت تصویب به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

کد خبر: ۲۴۰٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha