۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
دلیل کمبود برق در کشور؛ سیستم سنتی انتقال
نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس مطرح کرد

دلیل کمبود برق در کشور؛ سیستم سنتی انتقال

علی‌پور خنکداری، نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس گفت: انتقال برق در ایران به سنتی و قدیمی انجام می‌شود و این مسئله یکی از دلایل اصلی کمبود برق در کشور است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، کمال علی‌پور خنکداری، به ارزیابی گزارش وزیر نیرو درصحن علنی مجلس پرداخت و گفت: جلوگیری از هدررفت هزینه‌ها با حرکت به سمت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر ازجمله مباحث مورد توجه در گزارش آقای اردکانیان بود، همچنین ایران طی سال‌های اخیر در تولید برق و سدسازی قوی ظاهر شده به همین دلیل جزء کشورهای رو به توسعه در این موارد است.

شبکه‌های انتقال برق فرسوده شده‎اند
نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه ضرورت صرفه‌جویی در مصرف برق بر کسی پوشیده نیست، اما شبکه‌های انتقال برق بسیار فرسوده شده‎اند، همچنین طول شبکه‌های انتقال بسیار بالا است.

نقص دانش تکنولوژی انتقال انرژی در ایران
وی با انتقاد از اینکه هنوز انتقال برق با تیر برق‌های بتنی و سیم‌های نارسا صورت می‌گیرد و این مهم هزینه‌های بالای را تحمیل می‌کند، ادامه داد: امروز جهان پیشرفته به سمت کابل‌های زیرزمینی با انتقال سریع برق روی آورده و دانش تکنولوژی انتقال انرژی رشد کرده است اما متاسفانه ایران در این زمینه نواقص بسیاری دارد.

 انتقال برق در ایران به سنتی و قدیمی انجام می‌شود
به گفته علیپور انتقال برق در ایران به سنتی و قدیمی انجام می‌شود و این مسئله یکی از دلایل اصلی کمبود برق در کشور است.

فرسودگی شبکه انتقال؛ دلیل هدررفت انتقال برق
این نماینده مجلس با بیان اینکه به دلیل فرسودگی شبکه انتقال، برق بسیاری هدر می‌رود، افزود: وزارت نیرو باید با اصلاح و نوسازی شبکه انتقال از هدررفت برق جلوگیری کند چراکه اکنون بسیاری از روستاها با مشکل برق رسانی روبه رو هستند.

وی با بیان اینکه حتی برخی از روستاها با ۲۰ خانوار برق ندارند، اظهار کرد: باید به انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی باد و خورشیدی توجه ویژه شود در برنامه ششم توسعه نیز به این ظرفیت مناسب اشاره شده است.

فرسوده بودن تصفیه‌خانه‌ها دلیل هدررفت آب و عدم تامین آب شرب بهداشتی
نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس درباره مشکلات آب کشور، اضافه کرد: سلامت آب یکی از مهمترین مسائل است چراکه به دلیل فرسوده بودن تصفیه خانه‌ها از یک سو، آب بسیاری هدر می‌رود و ازسوی دیگر آب شرب بهداشتی تامین نمی‌شود.

کد خبر: ۲۴٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha