۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
۷۴۰ هزار نفر ارز اربعین دریافت کردند
معاون فناوری‌های نوین بانک‌ مرکزی:

۷۴۰ هزار نفر ارز اربعین دریافت کردند

­محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: تا صبح امروز ۷۴۰ هزار نفر ارز اربعین دریافت کردند.

به گزارش بازار، مهران محرمیان در افتتاحیه اولین رویداد اینوتکنیک با اشاره به اینکه با استفاده از نرم افزار بله و روبیکا دریافت ارز اربعین آسان‌تر شده است گفت: سال گذشته حدود ۲ میلیون نفر ارز اربعین دریافت کردند، اما در روزهای اخیر استفاده از نرم‌افزارهای بله و روبیکا در ارائه ارز اربعین آغاز شده که کمک زیادی به تسهیل دریافت ارز اربعین کرده است تا صبح امروز ۷۴۰ هزار نفر ارز اربعین را دریافت کرده اند

محرمیان در ادامه با اشاره به اینکه استفاده از فناوری در بخش‌های مختلفی ارائه خدمات را تسهیل کرده است و اثر زیادی بر بهره‌وری دارد، گفت: در ۶ روز گذشته که فروش ارز اربعین انجام شده است سرعت ارائه خدمات با استفاده از ابزارهای نوآورانه بسیار افزایش پیدا کرده است. در سال‌های گذشته اینکه چگونه ارز اربعین را به دست زائران برسانیم همیشه یک چالش بزرگ بوده است. اربعین حسینی یکی از بزرگترین رویدادهای معنوی جهان است و باید در زمان کوتاهی حجم زیادی از خدمات ارائه شود، به همین علت نیاز به استفاده از ابزارهای نوآورانه در آن وجود دارد.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی همچنین گفت: ارائه تسهیلات خرد به صورت غیرحضوری در بانک تجارت و چند بانک دیگر آغاز شده است. بانک تجارت با استفاده از یک نرم افزار به نام باجت، تسهیلات ازدواج را پرداخت می‌کند و خدمت رسانی بانک تجارت در این حوزه با استفاده از ابزار فناوری تسهیل شده است. ارتقای وضعیت تنظیم‌گری لندتک برای ارائه تسهیلات خرد در مدت بسیار کوتاه نیز یکی از بخش‌هایی است که برای آن باید راهکار فناورانه ارائه شود.

محرمیان اضافه کرد: بانک مرکزی به دنبال اجرای مدل جدید اعتبارسنجی است. در حال حاضر ۳۰ درصد ایرانی‌ها امتیاز اعتباری دارند و با تداوم اجرای مدل جدید پوشش اعتبارسنجی در کشور به ۱۰۰ درصد می‌رسد. دقت اعتبارسنجی نیز از ۶۰ درصد به ۸۸ درصد رسیده است که بسیار نزدیک به سطح استاندارد جهانی و کشورهای پیشرفته جهان است. استفاده از فناوری موجب شده که تعداد تراکنش‌های اینترنتی نیز افزایش پیدا کند. درصد تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی نیز با اجرای قانون جدید چک بسیار کاهش یافته است و موظف هستیم در مدت چهار سال چک‌های کاغذی را از بازار خارج کرده و فقط چک‌های الکترونیکی پذیرفته شود. البته همانطور که می‌دانیم و از قبل اعلام شده از ابتدای مهر چک‌های قدیمی فقط در بانک صادرکننده پذیرفه می‌شود.

محرمیان بیان کرد: در گذشته چند صد هزار حساب دولتی در بانک‌های تجاری داشتیم که در چند سال گذشته این حساب‌ها به بانک مرکزی منتقل شده‌اند و این اقدام ابزار مناسبی برای مدیریت منابع مالی دولت فراهم کرده است. زیرا آمار منابع مالی دولت در هر لحظه از این طریق در دسترس خواهد بود.

کد خبر: ۲۳۹٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha