۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
سند همکاری ایران و روسیه در حوزه استاندارد

سند همکاری ایران و روسیه در حوزه استاندارد

رئیس سازمان ملی استاندارد در بدو ورود به مسکو از امضاء سند جامع همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه استاندارد خبر داد.

به گزارش بازار، مهدی اسلام‌پناه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد کشورمان که شامگاه یکشنبه وارد مسکو شد، از امضاء سند جامع همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه استاندارد خبر داد.
مهدی اسلام‌پناه با اشاره به اینکه استاندارد، زبان مشترک کشورها در زمینه صادرات و واردات کالا به‌شمار می‌رود گفت: در این سفر که به دعوت رسمی همتای روسی انجام شده، سند همکاری‌های دو کشور به امضاء خواهد رسید.

وی افزود: با امضاء اسناد همکاری بین دو کشور، برای مجموع کالاهای صادراتی از ایران و نیز کالاهای وارداتی از روسیه، کالاهای غیرصنعتی و محصولات حلال، استاندارد مشترکی تعریف خواهد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد دیدار با راویل عین‌الدین مفتی اعظم و رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه را از دیدارهای مهم در این سفر برشمرد و گفت: در مذاکره با مفتی اعظم روسیه، موضوع تجارت حلال و محصولات صادراتی و وارداتی از ایران و روسیه بررسی خواهد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران علاوه بر دیدار و مذاکره با رئیس سازمان استاندارد روسیه و مفتی اعظم این کشور، از برخی موسسات ارزیابی استاندارد روسیه در مسکو بازدید خواهد کرد.

روسای سازمان‌های ملی استاندارد ایران و روسیه پیش از این، شهریورماه سال گذشته در حاشیه مجمع عمومی ایزو در ابوظبی امارات متحده عربی دیدار و رایزنی کرده بودند.

روسای استاندارد ایران و روسیه در این دیدار توافق کرده بودند تا پیش از نهایی شدن سند جدید همکاری، فهرست کالاهای اولویت دار و کالاهایی که با حجم تبادل بالا میان دو کشور مبادله می‌شوند، نهایی شود.

گروه‌های کارشناسی دو کشور نیز پیشتر، ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های استاندارد سازی، ارزیابی انطباق و اندازه شناسی را بررسی کرده‌اند.

با امضاء سند همکاری‌های مشترک بین سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان ملی استاندارد روسیه، مفاد تفاهم‌نامه‌های پیشین متناسب با حوزه‌های نوظهور و فناورانه، مبادله و هماهنگ‌سازی استانداردهای میان دو کشور به منظور تسهیل صادرات و واردات کالاها و خدمات میان دو کشور بازنگری و جنبه عملیاتی به خود خواهد گرفت.

کد خبر: ۲۳۹٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha