۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز به کالاهای اساسی کلید خورد
نماینده مردم سیرجان در مجلس:

تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز به کالاهای اساسی کلید خورد

حسن‌پوربیگلری، نماینده مردم سیرجان و برسیر در مجلس از کلید خوردن تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز به کالاهای اساسی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، شهباز حسن‌پوربیگلری نماینده مردم سیرجان و برسیر در مجلس، از کلید خوردن تحقیق و تفحص از بانک مرکزی خبر داد و گفت: این تحقیق و تفحص در زمینه نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی و همچنین میزان ارزی که بعد از تخصیص هنوز به بانک مرکزی بازنگشته است، انجام می‌شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم تسریع در تعیین و تکلیف بازگشت ارزهای صادراتی مخصوصا در شرایطی که کشور با تحریم‌های دشمنان روبرو است، اظهار کرد: مسئولان نظام بانکی کشور باید با استفاده از ساز و کارهای مشخص روند عرضه و تقاضای ارز را در بازار مدیریت کنند و اینگونه نباشد که سرنوشت ارزهای دولتی شفاف نباشد.

همتی از تجربه مناسب روزهای اول مدیریتش در بازار ارز استفاده کند
حسن‌پور بیان کرد: براساس گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ و دیوان محاسبات هنوز مبلغ قابل توجهی از ارز یارانه‌ای تعیین تکلیف نشده و به بانک مرکزی بازنگشته‌اند.

 نماینده مردم سیرجان و برسیر در مجلس تصریح کرد: همتی مدیر کل بانک مرکزی در ابتدای حضور خود در این سمت به خوبی وارد عمل شد اما ظاهرا کندی دولت بر روی عملکرد وی هم تاثیرگذار بوده است، با توجه به توان همتی، انتظار بیشتری برای مدیریت بازار ارز داریم.

کد خبر: ۲۳٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha