۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
اتصال یک هزار و ۳۴ روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعات
با حضور وزیر ارتباطات انجام شد

اتصال یک هزار و ۳۴ روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعات

یک‌هزار و ۳۴ روستای دیگر در مراسمی به شبکه ملی اطلاعات و پهن باند تری جی و فور جی متصل شدند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، یک هزار و ۳۴ روستای دیگر با مشارکت اپراتور ایرانسل و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسمی به شبکه ملی اطلاعات و پهن باند تری جی و فور جی متصل شدند.

این اقدام برای تحقق شعار دسترسی همگانی انجام شد و بیشترین روستاها در این طرح مربوط به استان‌های کردستان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و در رده‌های بعدی استان‌های فارس و هرمزگان است.

با این اقدام عدالت آموزش مجازی برای دانش آموزان و دانشجویان بیشتر فراهم می‌شود.

اپراتور ایرانسل در این اقدام ۸۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده اند که در مجموع ۳۰۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان برای احداث ۳۱۲ سایت و امکانات زیرساختی برای پیوستن این هزار و ۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات و دسترسی آسانتر به اینترنت پرسرعت هزینه شد.

تاکنون بیش از ۸۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات پیوسته اند و بقیه هم براساس وعده وزارت ارتباطات تا پایان امسال به این شبکه متصل خواهند شد.

در مراسم بهره مندی این هزار و ۳۴ روستا از شبکه ملی اطلاعات به صورت ویدئوکنفرانس با روستای شهنیز (به کسر شین) از استان کهگیلویه و بویراحمد و روستای گلانه (به ضم گ) از استان کردستان نیز ارتباط برقرار شد.
 
سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی ایرانسل برای توسعه کسب و کارها

بیژن عباسی آرند در مراسم رونمایی از دسترسی هزار و ۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات که با مشارکت شرکت ایرانسل انجام شد، گفت: از ابتدای تاسیس این شرکت تاکنون هشت میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: هم اکنون دو هزارو ۳۴۲ نفر به صورت مستقیم و ۶۸ هزار و ۸۹۰ نفر به صورت غیر مستقیم با این شرکت همکاری می‌کنند و سه هزار شرکت فناورانه نیز با ایرانسل همکاری دارند.

عباسی آرند با اشاره به اینکه سهم ایرانسل از اقتصاد دیجیتال در سال ۹۸‏، ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده است گفت: در دو سال اخیر قریب به ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در توسعه کسب و کارها با رویکرد بومی سازی و توسعه شبکه از طریق پیمانکاران داخلی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ایرانسل، مدیریت پاسخگویی به بیش از ۱۳ میلیون گفتگوی برخط و تلاش برای انتقال تماس‌های صوتی به گفتگوهای برخط را از دیگر اقدامات ایرانسل دانست.

وی افزود: ما در خصوص محصولات سازمانی، شبکه امن اختصاصی ایرانسل را راه اندازی کرده ایم که برای نمونه در برگزاری جلسات غیر حضوری مجلس شورای اسلامی، مشارکت در راه اندازی اپراتور هوشمند پلیس و تامین زیرساخت ارتباطی بیش از ۴۰ بانک و موسسات مالی نقش داشته است.

عباسی آرند ادامه داد: در زمینه اینترنت اشیا نیز زیرساخت اولیه اش در ۲۰ استان راه اندازی شده است و آزمایش موفقیت آمیزی در زمینه پارکینگ هوشمند با برخی شهرداری‌ها داشته ایم.

مدیرعامل شرکت ایرانسل، راه اندازی مرکز نوآوری ایرانسل در دانشگاه شریف برای استفاده از توان تیم‌های استارت آپی، راه اندازی واحد تحقیق و توسعه و مشارکت در شکل گیری صندوق نوآفرین را از دیگر اقدامات ایرانسل برشمرد.

وی گفت: این شرکت در ایام شیوع کرونا نیز برای همکارانش دور کاری حداکثری را اجرا کرد و به این ترتیب که ۹۰ درصد پرنسل ایرانسل دور کاری کردند و در این ایام با وجود افزایش شدید میزان دیتا، کیفیت و سرعت شبکه پایدار ماند و تداوم کسب و کار و ارائه خدمات به مشتریان نیز شاهد بودیم.

در حاشیه مراسم رونمایی از دسترسی هزار و ۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد چندین محصول جدید ایرانسل هم رونمایی شد.

پلتفرم برخط آموزشی دانا، سرویس ذخیره سازی ابری، تبلیغات دیجیتال و سامانه حمایت از کسب و کارها و خانه هوشمند آی بان عناوین محصولات جدید ایرانسل است.

کد خبر: ۲۳٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha