۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
۴۸ هزار زائر اربعین از مبدا تهران به مرزهای غربی کشور جابجا شدند

۴۸ هزار زائر اربعین از مبدا تهران به مرزهای غربی کشور جابجا شدند

دبیر ستاد اربعین استان تهران گفت: در نهمین روز از اجرای طرح جابجایی زائران اربعین حسینی (ع) بیش از ۴۸ هزار زائر اربعین از مبدا این استان به مرزهای غربی کشور اعزام شدند.

به گزارش بازار، سید کمال سادات مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران و دبیر ستاد اربعین استان به همراه احمد مرادی مدیرکل فنی حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران و مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اربعین استان تهران شامگاه شنبه با حضور در ترمینال غرب از ستاد مرکزی اربعین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت ها و نحوه خدمات رسانی این ستاد قرار گرفتند.

وی ضمن خداقوت و آرزوی توفیق برای خدمتگزاران این عرصه به ویژه ستاد اربعین استان تهران، اظهار داشت: از نزدیک شاهد زحمات بودیم و باوجود شروع طرح از ابتدای سفر می دانیم که این سفرها در استان تهران عملا قبل از عاشورا آغاز شده و خدمت رسانی به بهترین نحو ادامه دارد.

دبیر ستاد اربعین استان تهران خاطرنشان کرد: طی بازدید شاهد برنامه ریزی خوبی در جهت اعزام زائرین اباعبدالله الحسین (ع) بودیم ولی این اقدامات نباید به نوعی برای سایر مسافران مشکل ایجاد کند و با یک برنامه ریزی مناسب برای سایر مسافرین هم ناوگان مورد نیاز تامین شود.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران اضافه کرد: با توجه به ازدحام مسافران طی این روزها در پایانه های مسافری سازمان پایانه های شهرداری تهران نیز خدمات مناسبی در جهت رفاه حال مسافران ایجاد کند.

در این بازدید میدانی که در حدود دوساعت به طول انجامید؛ حاضرین با حضور در میان مردم و زائرین در جریان فعالیت های اداره کل استان قرار گرفتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران و رئیس ستاد اربعین اداره کل راهداری پیش فروش بلیط در مسیرهای شش گانه مرزی را به عنوان نقطه قوت عنوان کرد و اظهار داشت: با استفاده از این روش تاکنون شاهد نظم و ترتیب بی نظیری در اجرای برنامه ها بودیم، ازدحام مسافر در سالن ترمینال به حداقل و خدمات رسانی به سطح مطلوبی ارائه می‌شود.

مهدی خضری ادامه داد: ناوگان استیجاری کمکی از سازمان ها و دستگاه های خدمات رسان، کمک شایانی در انتقال زائرین داشته، همچنین راه اندازی سرویس مستقیم از تهران به نجف توسط ناوگان کشور عراق نیز در جهت رفاه حال مسافرین و کاهش تراکم مسافر در پایانه نقش به سزایی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد زیاد زائرین اربعین ممکن است در سرویس های عادی باعث بروز اختلال در شهرهای مقصد غیر اربعینی شود؛ که این امر به دلیل عدم اعزام ناوگان از شهرهای مبدا به سمت تهران و گسیل آنها به سمت مرزها است، که باعث کمبود عرضه و افزایش تقاضای سفر به شهرهای مذکور می شود؛ که با تلاش شبانه روزی همکارانم خوشبختانه تاکنون باعث نارضایتی نشده و به هر نحو ممکن سعی شده سرویس های جایگزین تهیه و در اختیار هموطنان قرار گیرد.

خضری یادآور شد: از اولین روز ماه صفر تا امروز، از پایانه های مسافری چهارگانه شهر تهران تعداد یکهزار و ۷۷۵ سرویس انواع مختلف اتوبوس تعداد ۴۷ هزار و ۸۹ نفر از زائرین اعزام شده اند.

کد خبر: ۲۳۹٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha