۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
۳۴ هزار تن گوشت قرمز در سیستان و بلوچستان تولید شد
مدیر امور دام جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان:

۳۴ هزار تن گوشت قرمز در سیستان و بلوچستان تولید شد

زاهدان- مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۴ هزار و ۴۰۰ تن گوشت قرمز از سال گذشته تاکنون در این استان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، سید حسین حسینی جنگجو  اظهار داشت: دو هزار و ۴۶۴ واحد پرواربندی (دام سبک و سنگین) صنعتی و کوچک روستایی در استان وجود دارد.

وی افزود: گوشت قرمز تولیدی سیستان و بلوچستان شامل ۱۱هزار ۱۰۰تن از محل واردات دام و ۲۳هزار و ۳۰۰ تن از محل تولیدات داخلی بوده است.

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۱۶هزار و ۱۱۰تن نهاده دامی به ارزش ۱۸۶میلیارد ریال بین دامداران سطح استان توزیع شده است.

وی افزود: نهاده‌های توزیع شده شامل یک هزار و  ۵۰۰ تن جو دامی، ۳۲۰تن ذرت، ۲۹۰ تن سویا و ۱۴هزار تن سبوس گندم بوده که سال گذشته نیز ۱۰۶ هزار تن نهاده دامی به دامداران تحویل که از این میزان حدود ۴۰۰تن بین دامدارانی که در اثر سیل دچار خسارت شده بودند به طور رایگان توزیع شده است.

حسینی جنجگو تصریح کرد: سال گذشته بیش‌از ۶۸ هزار راس دام سبک و سنگین شامل گاو و گوساله، شتر و گوسفند از خارج کشور وارد استان شده که بخشی از دام‌های وارداتی برای پروار و بخشی نیز برای کشتار بوده است.

کد خبر: ۲۳٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha