۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
افزایش قیمت سنگ آهن به بالاترین نقطه طی ۱۱ هفته گذشته| دلیل افزایش قیمت چیست؟
تحلیل بازار فلزات؛

افزایش قیمت سنگ آهن به بالاترین نقطه طی ۱۱ هفته گذشته| دلیل افزایش قیمت چیست؟

بازار آهن در پی افزایش تقاضای کارخانه های بزرگ چینی و تلاش دولت این کشور برای رونق بخشیدن به بخش تولید، برای یازدهمین هفته متوالی سرمایه گذاران خود را به سود رساند.

به گزارش خبرنگار بازار، بازار آهن در پی افزایش تقاضای کارخانه های بزرگ چینی و تلاش دولت این کشور برای رونق بخشیدن به بخش تولید، برای یازدهمین هفته متوالی سرمایه گذاران خود را به سود رساند.

سنگ آهن هفته معاملاتی گذشته را با بالاترین سود از ماه ژوئن به این سو همراه شده که کارشناسان دلیل این امر را بهبود نسبی شرایط بازار مسکن در چین و احتمال بهبود اوضاع این بازار تا پایان اکتبر دانسته اند.

شرکت سرمایه گذاری مارکس معتقد است بهبود اوضاع بازار مسکن در ماه های سپتامبر و اکتبر می تواند نقشی موثر در بهبود بازار آهن طی دو ماه آینده شود. قیمت هر تن سنگ آهن طی آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (جمعه) در بازار فلزات دالیان چین با ۰.۵ درصد افزایش قیمت به ۱۱۳.۴۹ دلار در هر تن رسید.

همچنین معاملات اسپات آهن هفته گذشته نیز با متوسط سود ۶ درصد همراه شد که بالاترین میزان سود چهار هفته گذشته را قسمت سرمایه گذاران کرد. قیمت هر تن سنگ آهن در معاملات اسپات بازارهای فلزات سنگاپور و دالیان چین به ۱۱۶.۵۰ دلار رسید.

با اینحال، چند کارخانه تولید مصنوعات آهن در شهر تانگشان چین که از جمله قطب های مهم تولید آهن در این کشور محسوب می شود، همچنان فاکتور فاندامنتال منفی در آینده نرخ آهن به حساب می آید. برخی از این کارخانه ها به دلیل افزایش آلودگی هوا از روز ۲۴ آگوست فعالیت های تولیدی خود را متوقف ساخته اند.

کد خبر: ۲۳۹٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha