۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
هدایت ۳۰۸ پرواز اربعین توسط کنترلرهای ترافیک هوایی کشور

هدایت ۳۰۸ پرواز اربعین توسط کنترلرهای ترافیک هوایی کشور

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: از ۳۱ مرداد تا سوم شهریور، ۲۷۳ پرواز ورودی و خروجی و نیز ۳۵ پرواز عبوری به مقصد بغداد و نجف اشرف هدایت شده است.

به‌ گزارش بازار، رضا نخجوانی در بازدید از اداره‌کل کنترل ترافیک فضای کشور اظهار داشت: در ۳۱ مرداد ۴۷ پرواز، در اول شهریور ۶۶ پرواز، در دوم شهریور ۷۴ پرواز و در سوم شهریور ۸۶ پرواز توسط کنترلرهای اداره‌کل کنترل ترافیک فضای کشور به مقصد بغداد و نجف هدایت شده است.

وی با بیان اینکه همه اقدامات لازم برای برقراری پروازهای مطلوب در عملیات اربعین ۱۴۰۲ انجام شده است، گفت: با استفاده از تجربه‌ سال‌های گذشته و رفع نواقص موجود در ساختار، تجهیزات، سطوح پروازی، دستگاه‌های ناوبری و کمک ‌ناوبری و تسهیلات مسافری، امروز همه زیرساخت‌ها به‌ویژه بستر ناوبری فرودگاه‌های کشور برای برقراری پروازهای اربعین آماده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها تصریح‌کرد: عملیات وارسی پروازی فرودگاه‌های معین اربعین، با اولویت فرودگاه‌های مرزی انجام شد و شاهد برقراری پروازهای ایمن در طول عملیات اربعین خواهیم بود.

نخجوانی با اشاره به آخرین وضعیت ترمینال‌های فرودگاهی، گفت: اقدامات مثبتی در حوزه تسهیلات فرودگاهی انجام شده و ترمینال‌هایی که نیازمند به مرمت و تامین تجهیزات بودند، امروز دارای شرایط بهتری نسبت به گذشته هستند.

وی تاکید کرد: در حوزه فرودگاهی هیچ محدودیتی برای افزایش پرواز وجود ندارد و بنابر شرایط سازمان و شرکت‌های هواپیمایی، آماده افزایش پرواز در فرودگاه‌های کشور هستیم.

کد خبر: ۲۳۹٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha