۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
تولید رادیوداروها را دنبال می‌کنیم
رئیس سازمان انرژی اتمی:

تولید رادیوداروها را دنبال می‌کنیم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برای ما پاسخگویی به نیازهای جامعه پزشکی حائز اهمیت است و از این منظر موضوع تولید رادیوداروها رو دنبال می‌کنیم.

به گزارش بازار، محمد اسلامی شنبه شب در گفت وگوی ویژه خبری افزود: رادیوداروها سفارشی هستند و بر اساس برنامه‌های روزانه و هفتگی در اختیار بیمارستان و مراکز پزشکی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: رادیو داروها توانسته پاسخگوی نیازهای جامعه پزشکی برای درمان بیماران باشد و همکاران ما در خصوص اثربخشی بر روی رادیوداروها تلاش زیادی را دارند.

وی ادامه داد: تقاضاهای زیادی را برای رادیو داروها از کشورهای مختلف داریم و به دلیل بهبود پروازهای بین المللی پس از دوران کرونا، صادرات ما نیز شروع شده است.

اسلامی تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائل ما نیروی انسانی است که بنده قدردان این عزیزان و خانواده‌های آنها هستم. کار کردن در محیط انرژی اتمی شرایط سخت و متفاوتی دارد و نیاز هست که نیروی انسانی ما نیز متفاوت دیده شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در راستای جذب و آموزش نیروی انسانی برنامه‌های خوبی را اجرایی کردیم و یک گام فوری که امسال برداشته شد از ۱۰ دانشگاه از ۱۰ رشته در دفترچه کنکور بورسیه برای سازمان انرژی اتمی خواهیم گرفت.

وی افزود: همچنین از طریق فراخوان از سوی بنیاد ملی نخبگان توانستیم در دو ماه گذشته آموزش‌های مقدماتی را برای دسته اول جذب نخبگان برای به کارگیری در سازمان انرژی اتمی داشته باشیم.

اسلامی افزود: با توجه به گستردگی کاری که در سازمان انرژی اتمی داریم تا هفت سال آینده حداقل سه برابر ظرفیت نیروی انسانی سازمان افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: دبیرستان های انرژی اتمی توانستند در سطح کشور نخبه پرور باشند و از امسال با یک برنامه تعریف شده تلاش می‌کنیم که خود این افراد را جذب کنیم و مراحل آموزش و یادگیری آنها را از ابتدا با هدایت خود سازمان پیش ببریم.

معاون رئیس جمهور اظهارداشت: موضوعی که رهبری هم بر آن تاکید کردند این بود که آثار صنعت هسته‌ای در زندگی مردم دیده شود و ما یک جاماندگی در حرکت داریم زیرا دیر به عرصه وارد کردن صنعت هسته‌ای به زندگی مردم اقدام کردیم.

وی گفت: از مسیر پرتو دهی به محصولات کشاورزی کمک می‌شود و تولیدات آن قابلیت ماندگاری بالاتری پیدا می‌کند و با دفع آفات و سموم محصولات می‌توان سلامت مردم را بالاتر برد.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: در ارتباط با یک شبکه نخبگی و رفت و آمدها و برگزاری جلسات با وزارت کشاورزی توانستیم برنامه خوبی را در راستای کمک به صنعت کشاورزی داشته‌ باشیم.

اسلامی ادامه داد: پرتودهی، سموم محصولات کشاورزی را دفع می‌کند و ضایعات را جلوگیری می‌کند. شما ببینید زمانیکه می‌گوییم ۳۰ درصد از ۱۳۰ میلیون تُن محصولات کشاورزی ضایعات است این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

وی گفت: این کار تاثیر مستقیم بر معیشت مردم دارد، به تولید کننده کمک می کند و این یک گام بزرگی است که از سوی صنعت هسته‌ای برداشته شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: امروز تیم جوان و مستعد با کار شبانه روزی مشغول پیشبردن اقدامات سازمان انرژی اتمی هستند.

اسلامی بیان کرد: شبیه ساز اتاق کنترل برای آموزش هرچه بهتر اداره نیروگاه‌های هسته‌ای است و نکته مهم این است که ما لوازم آموزش‌های مهارتی را برای انواع نیروی انسانی خود فراهم کنیم و این شبیه سازها را ما برای دانشگاه‌ها تهیه می‌کنیم زیرا جهت تربیت نیروی انسانی بسیار تاثیرگذار است.

وی ضمن تشکر از رئیس جمهور، معاون اول و سران قوا جهت کمک به صنعت هسته‌ای برای تامین مالی پروژهای مختلف آن گفت: در این مدت سازوکاری را فراهم کردیم که طبق آن برنامه فعالیت‌های گسترده‌ای را پیش ببریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: نیروگاه ۲ و ۳ بوشهر در همه جبهه‌ها فعالیت می‌کند و ساخت تجهیزات آن در خارج از کشور آغاز و قراردادهای آن منعقد شده است. امیدواریم با حمایت بیشتر از گسترش این پروژه، منجر به اشتغالزایی بیشتر شویم.

اسلامی افزود: ۱۵۰ نوع دستاورد دانشی و فناورانه امروز به یک جریان تبدیل شده و این روند رو به رشد همچنان برقرار است و کارکنان صنعت هسته‌ای پُر انگیزه و شبانه روزی در حال تلاش هستند.

کد خبر: ۲۳۹٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha