۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
بهره وام مسکن در آمریکا رکورد ۲۳ ساله را شکست

بهره وام مسکن در آمریکا رکورد ۲۳ ساله را شکست

در ادامه اقدامات بانک مرکزی آمریکا برای کنترل تورم فزاینده در این کشور، نرخ بهره وام مسکن در آمریکا به بالاترین میزان در ۲۳ سال گذشته رسید.

‌به گزارش بازار، در راستای اقدامات بانک مرکزی آمریکا برای کنترل نرخ تورم در این کشور، نرخ بهره بانکی وام مسکن در این کشور به بالاترین میزان در ۲۳ سال گذشته رسیده است. به همین خاطر تعداد تقاضاها برای دریافت وام مسکن در آمریکا برای ششمین هفته متوالی کاهش یافته و در کمترین سطح خود از سال ۱۹۹۵ تاکنون قرار گرفته است.

بانک مرکزی این کشور نرخ بهره بانکی وام مسکن را در این کشور حداقل ۸ درصد تعیین کرده است.

انجمن وام مسکن آمریکا اعلام کرده که افزایش هزینه وام، خانه‌دار شدن را برای بسیاری از شهروندان آمریکایی غیرممکن کرده است.

جیمز لوریو، مدیرعامل موسسه TJM، می‌گوید: با گذشت زمان ما شاهد تبعات منفی این مسئله روی بازار مسکن خواهیم بود و این موضوع نسبت به گذشته برای مدت زمان بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد. با انتظار برای بالا رفتن بیشتر نرخ بهره در آمریکا، نرخ سود اوراق قرضه ۱۰ ساله دولتی این کشور به بالاترین میزان در ۱۶ سال گذشته رسیده است.

به گزارش بلومبرگ، بسیاری از مقامات آمریکایی معتقدند که همچنان احتمال افزایش تورم در این کشور وجود داشته و باید روند افزایشی نرخ بهره ادامه پیدا کند. با بالا رفتن نرخ بهره، بهره وام مسکن هم افزایش خواهد یافت و همین مسئله روی بازار مسکن در شهرهای آمریکا هم اثر منفی خواهد گذاشت.

کد خبر: ۲۳۹٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha