۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
برغم وعده ها؛ وزارت صمت هیچ اتوبوسی در اختیار سازمان راهداری قرار نداد
مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری:

برغم وعده ها؛ وزارت صمت هیچ اتوبوسی در اختیار سازمان راهداری قرار نداد

وزارت صمت و بسیاری از نهادها و سازمان‌ها که قرار بود با راهداری در ایام اربعین همکاری کنند و اتوبوس و مینی بوس در اختیار زائران در این مسیر قرار دهند به وعده خود عمل نکردند.

به گزارش بازار، داریوش باقرجوان افزود: تنها وزارت خانه‌ای که در این ایام تاکنون همکاری مستمری با راهداری داشت وزارت نفت بوده است.

وی با اشاره به اینکه شش هزار و ۷۰۰ اتوبوس ناوگان جاده‌ای علاوه بر خدمات دهی در مسیرهای مختلف به زائران اربعین خدمات دهی می‌کنند افزود: با توجه به افزایش ۱۴ درصدی تردد زائران نسبت به سال گذشته در زمان مشابه، نیاز به همکاری نهادها و سازمان‌های دیگر نیز است که در همین زمینه پنج هزار و ۲۰۰ اتوبوس و مینی بوس شناسایی شده است.

وی درباره وضعیت ثبت سفارش ۱۲۰ دستگاه اتوبوس جدید از دو هزار اتوبوس وارداتی کارکرده که قرار بود در اربعین امسال وارد کشور شود نیز گفت: تعدادی از این اتوبوس‌ها در گمرک منتظر پلاک گذاری هستند، اما ورود زودتر این اتوبوس‌ها نیازمند همکاری نهادهای دیگر است.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: اگر سازمان‌ها و نهادها در امر واردات ناوگان جدید جاده‌ای همکاری نکنند در زمان‌های پر تقاضا مثل ایام نوروز هم دچار مشکل خواهیم شد و با توجه به اینکه درصد بالایی از مردم از حمل و نقل جاده‌ای استفاده می‌کنند، لازم است نهادهای دیگر نیز برای تسهیل تردد مردم اقدام کنند.

وی درباره اتوبوس‌های استیجاری از کشورهای دیگر در ایام اربعین نیز گفت: فعلا فقط ۶۰ اتوبوس از یکی از کشورهای همسایه برای این ایام اجاره شده، اما تلاش ما این است که پنج هزار و ۲۰۰ اتوبوس و مینی بوس در اختیار دستگاه‌های دیگر وارد سیر در محورهای سفرهای اربعین شوند.

کد خبر: ۲۳۹٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha