۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
آموزش محققان جوان ازبکستان در زمینه کشاورزی ایران| اعزام هفت محقق جوان ازبکستانی به ایران

آموزش محققان جوان ازبکستان در زمینه کشاورزی ایران| اعزام هفت محقق جوان ازبکستانی به ایران

در راستای امضای قرارداد همکاری مشترک سازمان تات با وزارت آموزش عالی علوم و نوآوری ازبکستان، با اعزام هفت محقق جوان ازبکستانی جهت آموزش کشاورزی به کشور ایران موافقت شد.

به گزارش بازار، در راستای سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی به تاشکند و توافق‌های انجام شده بین سازمان تات و وزارت توسعه و فناوری کشور ازبکستان، با امضای تفاهم‌نامه‌ای مشترک، آموزش محققان جوان ازبکستان در دوره‌های آموزشی یک ماهه در حوزه کشاورزی محقق شد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در نشست با مسوولان وزارت آموزش عالی ازبکستان، ضمن ابراز خرسندی از آموزش کارشناسان و محققان جوان ازبکستانی در ایران گفت: امیدواریم با اعزام این محققان از مهر ماه و آغاز به کار پروژه توسط نیروی علمی سازمان تات، شاهد رشد علمی جوانان ازبکستانی باشیم.

سیدمجتبی خیام‌نکویی با اشاره به توانمندی‌ها و پتانسیل علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ایران عنوان کرد: نقش دانش و فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در امنیت غذایی کشور بسیار ارزشمند و تاثیرگذار است.

معاون آموزش عالی علوم و فناوری ازبکستان نیز در این جلسه با اشاره به گسترش روابط همکاری بین دو کشور گفت: روابط ثمربخش بین ریاست جمهوری‌های دو کشور، سبب توسعه همکاری مشترک علمی در حوزه آموزش عالی ازبکستان شده است.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در زمینه فناوری و نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: حضور برخی از شرکت‌های ایرانی در کشور ازبکستان و همچنین همکاری مشترک سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی ایران، فرصت مناسبی برای آموزش محققان و جوانان کشور ازبکستان شده است.

کد خبر: ۲۳۹٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha