۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
عرضه ارز اربعین دو برابر شد| ۵۴۱ هزار و ۳۵۰ نفر زائر، دینار عراق گرفتند

عرضه ارز اربعین دو برابر شد| ۵۴۱ هزار و ۳۵۰ نفر زائر، دینار عراق گرفتند

تاکنون ۵۴۱ هزار و ۳۵۰ نفر از زائران اربعین ارز دریافت کردند که این میزان نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است.

به گزارش بازار به نقل از ایبِنا، با تدابیر بانک مرکزی امسال شرایط دریافت ارز اربعین تسهیل و عرضه ارز به زائران حسینی نیز دوبرابر شده است. کمتر از دوهفته به اربعین مانده و بنابر آمار، امسال تعداد زائران نیز دوبرابر شده است که البته شرایط دریافت ارز نسبت به سال گذشته نیز آسان‌تر شده و بر خلاف ادوار گذشته امسال با تدابیر بانک مرکزی و همراهی شبکه بانکی، دریافت ارز اربعین به میزان ۲۰۰ هزار دینار عراق بدون صف و در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

در سال گذشته ۲۷۰ هزار نفر از زائران ارز دریافت کردند، ولی امسال با وجود اینکه هنوز ۱۲ روز به اربعین مانده تاکنون ۵۴۱ هزار و ۳۵۰ نفر از زائران اربعین حسینی ارز مورد نیاز خود را از طریق ۶ بانک عامل تهیه کرده‌اند که تعداد آن‌ها، دو برابر سال گذشته است.

در حال حاضر ۱۵۰۰ شعبه ۶ بانکِ عامل تجارت، ملی ایران، سپه، صادرات، پارسیان و پست بانک در زمینه عرضه ارز اربعین فعال هستند.

در بخشنامه اخیر بانک مرکزی به ۶ بانک عامل تکلیف شده که شعب کشیک آن‌ها تا ساعت ۱۸ عصر روزهای هفته نسبت به فروش حضوری ارز اربعین اقدام کنند و این موضوع در کنار فروش مجازی از طریق بله و روبیکا توسط بانک‌های ملی و سپه باعث شده مردم بدون صف و در کمتر از ۱۰ دقیقه بتوانند ارز خود را دریافت کنند.

همچنین شعب کیشک بانک‌های عامل در روزهای تعطیل موظف به ارائه خدمات به زائران هستند و در برخی از روستاها نیز شعب پست بانک آماده ارائه ارز به زائران حسینی است.

سایر افرادی که هنوز اقدام به دریافت ارز اربعین نکردند می‌تواند با در دست داشتن کارت‌ملی، گذرنامه یا برگه تردد اربعین به یکی از بانک‌های ملی، صادرات، تجارت، سپه، پارسیان و پست‌بانک مراجعه کنند.

کد خبر: ۲۳۹٬۴۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha