۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
محدوده بازگشت بازار بورس کجاست!؟
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

محدوده بازگشت بازار بورس کجاست!؟

مباشری کارشناس بازار سرمایه گفت: عرف بازار می‌گوید دو پله ارزانی و ارزانی مطلق یعنی شاخص ۱۹۵۰ واحد و ۱۹۰۰ واحد الی ۱۸۹۰ واحدی که قاعدتاً باید بازار از این نقاط برگشت داشته باشد.

سمیه شوریابی؛ بازار: زهرا مباشری مدیر شعبه اصفهان کارگزاری اقتصاد بیدار در تحلیلی که از وضعیت بازار بورس ارائه داد اظهار داشت: با توجه به اینکه محرک بازار بورس رشد دلار می باشد و نیز حاکمیت در زمان کنونی سعی در کنترل نرخ دلار دارد و همچنین چون بازار بورس ما در اولویت قرار ندارد، بازار با ریزش مواجه شده است.

مباشری با بیان اینکه در لگ آخر اصلاح بازار هستیم، تشریح کرد: در اعداد ارزانی مطلق حتماً برگشت داریم، دی زیر ۹۰۰ ریال تا اهرم کانال ۱۵۰۰۰ الی … یعنی انتهای لگ آخر اصلاح و … همین رفرنس شستا ۱۰۰۰ ریال هست و خواهد بود کما اینکه تا شاخص سازها شرایطشان را عوض نکنند همین داستان فشار بر ریالی ها برقرار است.

محدوده بازگشت بازار بورس کجاست!؟

این کارشناس ارشد بازار سرمایه ضمن تأکید بر اینکه بازار هنوز منتظر تعیین تکلیف نرخ خوراک پتروشیمی ها و نرخ گاز می باشد و نیز در بلاتکلیفی به سر می برد، ابراز داشت: حجم معاملات بسیار پایین آمده و شاخص به محدوده حساس یک میلیون و ۹۵۰ هزار واحد رسیده است، عرف بازار می‌گوید دو پله ارزانی و ارزانی مطلق یعنی شاخص یک میلیون و ۹۵۰ هزار واحد و یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد الی یک میلیون و ۸۹۰ هزار واحد، که قاعدتاً باید بازار از این نقاط برگشت داشته باشد.

وی افزود: بازارساز سطح شاخص سازها را در کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد تعریف کرده و مأوا و ایمن شاخص را این کانال در نظر گرفته است، که اینجا با لحاظ مجموع شرایط از قرار گرفتن سهام ثشاهد، دی، دیران، برکت و … در حمایت‌های عالی و توأمان شاخص یک میلیون و ۹۵۰ هزار واحد و به عبارتی نقطه سر خط و همه پشت خط استارت یک همگرایی حرکتی باید پیش بیاید و یک بازدهی از نقطه ارزانی داشته باشیم.

مباشری در نهایت خاطر نشان کرد: بازار کم کم به قوت همین سیاست‌های جاری و کاهش صادرات و نیز کاهش درآمد صندوق های بازنشستگی و چنگ زدن به بودجه عمرانی دولت برای حقوق بازنشسته ها و مجدداً تراز تجاری منفی و چاپ پول و همچنین رشد دلار، بهتر خواهد شد.

کد خبر: ۲۳۹٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha