۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
ایران از تلاش‌های موفق بریکس برای دلارزدایی حمایت می‌کند
رئیس‌ جمهور:

ایران از تلاش‌های موفق بریکس برای دلارزدایی حمایت می‌کند

رئیس‌ جمهور گفت: ایران به صورت قاطع از تلاش‌های موفق بریکس در راستای دلارزدایی حمایت می‌کند و آماده است در بخش‌های مختلف با بریکس همکاری کند.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز پنجشنبه در سخنرانی خود در پانزدهمین اجلاس سران بریکس تصریح کرد: تصمیم اعضای بریکس برای گسترش این مجموعه اقدامی قابل تقدیر است که مسیر توسعه جهانی را در بستر عدالت هموار میکند.

رییسی با بیان اینکه فواید عضویت ایران در بریکس تاریخ ساز خواهد بود، تاکید کرد: این عضویت فصلی نو وگامی قوی تر در جهت عدالت انصاف و اخلاق و صلح پایدار در صحنه بین المللی رقم‌خواهد زد.

رییس جمهور گفت: این سومین بار است که آفریقای جنوبی ریاست بریکس را عهده دار است و در هر سه نوبت اهتمام به تقویت اقتصادی و شراکت اقتصادی در گروه بریکس و قاره آفریقا ستودنی است.

وی تاکید کرد: سلطه طلبی و بی عدالتی و تبعیض و بحران اخلاقی جهان را در وضعیت بغرنج قرار داده است.

رئیس جمهور بریکس را نماد تغییر و تحول در مناسبات جهانی، دانست و گفت: بریکس می تواند به حل معضلات جامعه جهانی کمک کند و اعتماد جهانی به اثر گذاری بریکس رو به افزایش است.

رییس جمهور با بیان اینکه ایران آمادگی همکاری سیاسی و اقتصادی چشم‌گیری با هر۵عضو بریکس را دارد، خاطر نشان کرد: در دوره اخیر آشکارا شاهد جهش و تعمیق این همکاری ها بوده ایم.

آیت الله رییسی با اشاره به موفقیت بریکس در دلار زدایی عنوان‌کرد: ایران به صورت قاطع از تلاش های موفق بریکس در راستای دلار زدایی از روابط اقتصادی میان اعضا و استفاده از ارز های ملی و تقویت سازوکار های بریکس برای پرداخت و توسعه مالی حمایت می کند.

وی تاکید کرد: ایران از ظرفیت های کم‌نظیری برخودار دارد و امادگی دارد در حوزه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و مالی و اجتماعی در این مجموعه مشارکت داشته باشد.

رییس جمهور یکی از چالش های موجود در جهان جنوب را تداوم سیاست ها نژاد پرستانه و ناامنی برآمده از ظلم و اشغالگری و هژمونیست و ترویست دولتی دانست و خاطر نشان کرد: این سیاست ها نه تنها مردم فلسطین را از حق تعیین سرنوشت بازداشته بلکه حق توسعه را از آنها سلب کرده است.

کد خبر: ۲۳۹٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha