۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
ظرفیت های بریکس با وجود ایران و اعضای جدید افزایش خواهد یافت
وزیر خارجه روسیه:

ظرفیت های بریکس با وجود ایران و اعضای جدید افزایش خواهد یافت

لاوروف، وزیر خارجه روسیه در حاشیه نشست بریکس اعلام کرد که ظرفیت و توانمندی های این بلوک اقتصادی با پیوستن ایران، عربستان و امارات افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش بازار، لاوروف امروز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نشست بریکس در آفریقای جنوبی درباره هژمونی آمریکا اظهار داشت: «همه می‌دانند که هدف آمریکا فقط مجازات روسیه با استفاده از رژیم نازی اوکراین نیست، بلکه صرفاً از بین بردن هرگونه مخالفت و هر مخالفی در عرصه بین‌المللی است.»

وی اضافه کرد: این مساله به تازگی خیلی واضح شده است. ببینید چگونه آمریکایی‌ها با کشورهای آفریقایی رفتار و به معنای واقعی کلمه، اراده خود را به آنها دیکته می‌کنند.

لاوروف در خصوص تفاوت بریکس با گروه ۷ بیان کرد: بریکس در رویکرد کاری خود با گروه ۷ متفاوت است، زیرا در آنجا کل استراتژی توسط واشنگتن تعیین و بعدا توسط دیگران تکمیل می‌شود، اما ما در اینجا به اجماع و جمع بندی می‌رسیم و از دستورات رئیس پیروی نمی کنیم.

وی در مورد گمانه زنی‌هایی که در مورد تغییر نام بریکس با حضور اعضای جدید شکل گرفته نیز تشریح کرد: همه شرکت‌کنندگان موافق هستند که نام بریکس پس از ورود کشورهای جدید تغییر نکند.

کد خبر: ۲۳۹٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha