۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
کاهش بی سابقه ارزش روپیه پاکستان در مقابل دلار

کاهش بی سابقه ارزش روپیه پاکستان در مقابل دلار

ارزش روپیه پاکستان در مقابل دلار به کمترین سطح خود در تاریخ این کشور رسید.

به گزارش بازار، روند صعودی قیمت دلار در مقابل روپیه پاکستان همچنان ادامه دارد بطوریکه در چند روز گذشته ارزش روپیه به کمترین میزان خود در تاریخ این کشور رسیده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستانی قیمت هر دلار آمریکا در بازار پاکستان پس از افزایش‌های مکرر طی یک هفته گذشته به ۳۰۰ روپیه (معادل تقریبی ۵۰ هزار تومان) رسیده که این بیشترین قیمت به ثبت رسیده برای دلار در بازار بانکی پاکستان است.

در بازار آزاد به دلیل کمبود دلار و افزایش تقاضا هر دلار آمریکا تا ۳۱۷ روپیه (معادل تقریبی۵۳ هزار تومان) نیز قیمت گذاری می‌شود، گزارش‌های رسانه‌های پاکستانی حاکی است بسیاری از اصناف و صنایع پاکستانی برای تهیه دلار جهت تکمیل واردات و خرید مواد اولیه با مشکل جدی مواجه هستند.

افزایش قیمت دلار در کنار گرانی بی سابقه بنزین در پاکستان طی روزهای آتی به گرانی در این کشور دامن زده به طوری که تنها با گذشت یک هفته از آغاز به کار دولت موقت در پاکستان، قیمت بسیاری از کالاهای اساسی به طور میانگین ۵ الی ۱۰ درصد افزایش یافته است.

گفتنی است یکی از شرایط صندوق بین المللی پول برای از سرگیری برنامه وام ۶ میلیارد دلاری پاکستان، متوقف کردن کنترل مصنوعی قیمت دلار توسط دولت اسلام آباد بوده است موضوعی که به افسارگسیختگی دلار در پاکستان دامن زده است.

کد خبر: ۲۳۹٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha