۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
نقش بنیادی صنعت ساختمان در رونق اقتصادی | صادرات خدمات فنی مهندسی را جدی بگیریم
رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان مطرح کرد

نقش بنیادی صنعت ساختمان در رونق اقتصادی | صادرات خدمات فنی مهندسی را جدی بگیریم

گرگان- صفوی، رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان با بیان این که صنعت ساختمان نقش مهمی در رونق اقتصادی و توسعه پایدار دارد، خواستار حمایت از صنعتی سازی و ورود فناوری های نوین به کشور شد.

سعید صفوی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره اهمیت صنعت ساختمان در چرخه اقتصادی کشور، اظهار کرد: صنعت ساختمان نه تنها از نظر ایجاد اشتغال و تولید، بلکه از جهت ایجاد زیرساخت‌های اساسی برای سایر صنایع نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیر نفتی اتاق بازرگانی گرگان ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری را از آثار مهم رونق صنعت ساختمان بر اقتصاد کشور دانست و گفت: این صنعت از کارگران ساختمانی تا مهندسان، معماران و مشاوران مختلف، اشتغال فراوانی ایجاد کرده و به عنوان یک موتور اصلی اشتغالزایی در اقتصاد عمل می‌کند.

وی با تاکید بر این که شبکه اقتصادی بزرگی به صنعت ساختمان وابسته است، افزود: صنعت ساختمان با ایجاد پروژه‌های مختلف ساختمانی از جمله مسکن، اداری، تجاری و صنعتی، تحرک و رونق اقتصادی را ایجاد می‌کند. این پروژه‌ها باعث افزایش تقاضا برای مواد ساختمانی، تجهیزات و خدمات مرتبط می‌شوند که به نوبه خود انگیزه برای تولید و ارائه بهترین محصولات و خدمات را افزایش می‌دهد.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیر نفتی اتاق بازرگانی گرگان خواستار جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای ورود تکنولوژی و روش های نوین ساخت در کشور شد و گفت: دنیا با سرعت زیادی در این بخش درحال تحقیق و نوآوری است و ورود سرمایه گذاران خارجی ضمن توسعه روابط تجاری زمان و هزینه اجرای پروژه ها را کاهش داده و تولید را د راین صنعت به صرفه تر می کند.

وی با بیان این که کیفیت محصولات و توان مهندسی ایران بسیار بالاست، خواستار توجه به صادرات خدمات فنی و مهندسی و تبادل فناوری با سایر کشورهای پیش رو در این عرصه شد.

صفوی توجه به روش های نوین ساخت مسکن، تغییر و بهبود قوانین شهرداری ها، مرتفع سازی در محدودهای مشخص و تشدید نظارت بر استفاده از سازه های استاندارد، بهینه و صنعتی را از ضروریات توسعه صنعت ساختمان عنوان کرد.

کد خبر: ۲۳۹٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha