۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
افزایش قیمت قوطی با کمبود ورق ۲ میل

افزایش قیمت قوطی با کمبود ورق ۲ میل

قیمت روز آهن آلات در بازار آهن داخلی روز گذشته با نوسانات متعددی همراه بود.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، قیمت روز آهن آلات در بازار آهن داخلی روز گذشته با نوسانات متعددی همراه بود به این صورت که عمده حوزه‌ها قیمت آهن را ثابت اعلام کردند اما در برخی محصولات شاهد افزایش قیمت بودیم و برخی حوزه‌ها هم به اصلاح قیمت محصولات خود پرداختند.

بازار ارز روز گذشته روند افزایشی داشت و قیمت دلار دوباره به کانال ۴۹ هزار تومان بازگشت. به طوری که پس از نوسان ۵۰۰ تومانی در پایان روز حدود ۴۹ هزار و ۳۵۰ تومان مبادله شد.

بررسی نوسانات بازار آهن
به گزارش آهن پرایس بازار آهن روز گذشته نوسانات متعددی تجربه کرد اما قیمت میلگرد آجدار در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد اما برخی کارخانه‌ها هم قیمت میلگرد را حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تومان کاهش داشت.

قیمت میلگرد ۱۴ فولاد زاگرس حدود ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان برآورد شد، قیمت میلگرد میانه ۲۴ هزار تومان اعلام شد و قیمت میلگرد ذوب آهن ۲۵ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش رسید.

قیمت روز تیرآهن هم در غالب مبادی فروش با ثبات نسبی همراه بود اما قیمت تیرآهن اصفهان در برخی ضخامت‌ها افزایش ۳۰ هزار تومانی داشت. قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی و قیمت سپری هم در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

قیمت روز ورق سیاه، ورق آجدار و سایر ورق‌های گرم در چند کارخانه فولاد مبارکه، و کاویان در برخی ضخامت‌ها بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ تومان افزایش داشت اما قیمت ورق آهن اکسین و گیلان بدون تغییر عرضه شد. قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق استیل، قیمت ورق روغنی و سایر ورق‌های سرد در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

روز گذشته قیمت قوطی پروفیل، قیمت پروفیل گالوانیزه، قیمت پروفیل Z افزایش چشمگیری تجربه کردند که میزان این افزایش در هر کیلو به طور میانگین بین ۵۰۰ تا ۹۰۰ تومان برآورد شد اما در برخی ضخامت‌ها بین ۱۰۰ تا ۱۵۰۰تومان نیزافزایش قیمت مشاهده شد. قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله داربستی، قیمت لوله گازی و سایر لوله‌ها هم بین ۵۰۰ تا ۹۰۰ تومان افزایش قیمت داشتند.

مطابق برخی شنیده‌ها علت افزایش ناگهانی و چشمگیر قیمت پروفیل به دلیل افزایش قیمت ورق نازک بود. علت افزایش قیمت ورق نازک هم کمبود این محصول در بازار عنوان شد. برخی معتقدند علت کمبود ورق نازک در بازار از عدم تولید ورق ۲ میل گیلان و محدود شدن فروش ورق مبارکه توسط تجار، ناشی می‌شود که احتمال می‌رود به زودی این محدودیت‌ها رفع شود.

اما برآوردها از اوضاع کلی بازار حکایت از تداوم سیر رکودی بازار آهن و فولاد دارد و نبود نقدینگی در بازار و توقف ساخت و سازها به این شرایط و روند رکودی بیشتر دامن می‌زند.

گزارش‌ها ازبورس کالا حاکی است امروز ۳۰۸ هزار و ۴۵۷ تن محصول فولادی در بورس عرضه می‌شود که از این میزان۲۴۵ هزار و ۵۱۲ تن نیز به میلگرد آجدار اختصاص دارد قیمت آن در هر کیلو ۲۲ هزار و ۲۲۲ تومان تعیین شده که نسبت به قیمت میلگرد بازار ۷۰۰ تومان بالاتر است.

همچنین حدود ۲۷هزار و ۸۰۲ تن به تیرآهن اختصاص دارد، قیمت تیرآهن در هر کیلو ۲۲ هزار و ۶۳۷ تومان تعیین شده که ۱.۲ درصد کاهش قیمت دارد.

خبر دیگری که انتشار آن برای فولادی‌ها خوشایند بود، توقف اجرای مصوبه افزایش عوارض صادرات است. طبق این ابلاغیه علی اکبر شادمانی مدیرکل دفتر صادرات گمرک، توقف اجرای عوارض صادراتی موا د خام و نیمه خام را تا اطلاع ثانوی متوقف کرد.

کد خبر: ۲۳۹٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha