۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
تصمیم گرفتیم بخش هوش مصنوعی وابسته به بریکس را تشکیل دهیم
رئیس جمهور چین:

تصمیم گرفتیم بخش هوش مصنوعی وابسته به بریکس را تشکیل دهیم

رئیس جمهور چین امروز در افتتاح دومین روز نشست گروه بریکس در شهر ژوهانسبورگ پایتخت اقتصادی آفریقای جنوبی گفت که ذهنیت جنگ سرد همچنان منبع نگرانی جهان است و باید حکمرانی بین المللی بهبود یابد.

به گزارش بازار، شی جین پینگ رئیس جمهوری چین امروز افزود که امروز جهان شاهد ساختارسازی دوباره و بسیاری از شکاف ها است، باید وحدت و همکاری خود را بهبود و در مسیر رشد و توسعه بیشتر حرکت کنیم.

پینگ اظهار داشت: رشد و توسعه حق همه کشورها و نه یک مزیت برای یک تعداد از کشورها است.

رئیس جمهور چین ادامه داد: ما کشورهای بریکس باید دوست در مسیر بهبود باشیم، خلاء ها را پر و بر همکاری عملی بویژه در زمینه اقتصاد، دیجیتال و توسعه سبز و ... تاکید کنیم.

وی با بیان اینکه چین یک مرکز علمی تاسیس خواهد کرد، اظهار داشت: پکن با شرکا و کشورهای مختلف برای تقویت چارچوب بریکس در راستای توسعه پایدار کار خواهد کرد.

شی جین پینگ گفت: ذهنیت جنگ سرد همچنان منبع نگرانی جهان و وضعیت ژئوپلیتیک شاهد تنش است.

رئیس جمهور چین اضافه کرد: باید در زمینه مسائل منطقه ای و بین المللی هماهنگی و در زمینه کاهش تنش های موجود در جهان حرکت کنیم.

وی درباره هوش مصنوعی و مزایا و آسیب های آن گفت: ما تصمیم گرفتیم که بخش هوش مصنوعی وابسته به بریکس را تشکیل دهیم.

شی جین پینگ گفت: بریکس باید متعهد به توسعه مسالمت آمیز و شراکت راهبردی و امنیت ملی کشورهای گروه بریکس باشد.

رئیس جمهور چین اظهار داشت: توسعه همکاری در زمینه آموزش و تقویت ائتلاف آموزشی بریکس را پیشنهاد می کنیم و باید همکاری بین ملت ها و تمدن های خود را بهبود و در زمینه همزیستی مشترک تشویق کنیم. باید حکمرانی بین المللی را برای تقسیم توسعه و مقابله با چالش های بین المللی بهبود بخشیم.

وی تصریح کرد: قواعد بین المللی باید براساس منشور سازمان ملل اجرا شود و کشورهای بریکس بر اساس چندجانبه گرایی و تقویت نقش سازمان ملل اقدام کنند، همچنین باید کشورها را به پیوستن به بریکس برای ایجاد یک چهان منصفانه و عادلانه تر تشویق کنیم.

کد خبر: ۲۳۹٬۰۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha