۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
قرارداد ۵۰ میلیون دلاری شرکت دانش‌بنیان ایرانی برای صادرات باتری به روسیه

قرارداد ۵۰ میلیون دلاری شرکت دانش‌بنیان ایرانی برای صادرات باتری به روسیه

شرکت دانش بنیان توسعه منابع انرژی با امضای قراردادی به ارزش ۵۰ میلیون دلار، نخستین قرارداد همکاری شرکت‌های ایرانی با روس‌ها را در جریان نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ ثبت کرد.

به گزارش بازار، این شرکت ایرانی چهارشنبه در جریان سومین روز از نمایشگاه بین‌المللی اتومبیلتی ۲۰۲۳ مسکو توانست قراردادی به ارزش ۵۰ میلیون دلار برای صادرات باتری خودرویی با یک شرکت روسی منعقد کند.

سید محمودرضا موسوی معاون صادرات این شرکت دانش بنیان افزود: این شرکت از سال‌های گذشته در حوزه اوراسیا و کشورهای مشترک المنافع حضور داشته و از حدود هشت ماه پیش فعالیت خود را برای صادرات به کشور بزرگ روسیه آغاز کرده است.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به فرمایش نوروزی رهبر معظم انقلاب در زمینه لزوم تلاش دوچندان در عرصه صادرات تصریح کرد: توانمندی بالایی برای صادرات در این مجموعه وجود دارد و با توجه به نزدیکی و روابط دوستانه ایران و روسیه، همچنین اسناد بالادستی و محدودیت‌های بین‌المللی که برای این کشور از یک سال پیش تاکنون ایجاد شده، بازار روسیه بازاری بزرگ و جذاب برای صادرات خواهد بود و دروازه ورود به کشورهای حوزه مشترک المنافع محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به توانمندی‌های شرکت، همچنین شاخص‌هایی همچون کیفیت، خدمات پس از فروش، تحویل به موقع و قیمت رقابتی که در دستور کار ما است، انتظار می‌رود بازار موفقی در این کشور با وجود رقبای سنتی همچون چین داشته باشیم.

معاون صادرات این شرکت دانش‌بنیان که حدود هشت دهه پیشینه فعالیت دارد، ‌همچنین به دیدار روز سه‌شنبه خود با رئیس بخش سرمایه‌گذاری بین المللی وزارت سرمایه گذاری و صنعت استان مسکو اشاره کرد که در آن سه خواسته اصلی برای توسعه مراودات به طرف روسی عنوان شد.

وی گفت: در این دیدار خواستار آن شدیم تا این وزارتخانه زمینه ارتباط این شرکت با شرکت‌های خودروساز روسی در ایام باقی‌مانده از این نمایشگاه فراهم کند.

موسوی گفت: همچنین خواستار آن شدیم تا شرکت دانش‌بنیان ما در مقوله کریدور سبز گمرکی قرار بگیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حال مذاکره برای انتخاب شرکای تجاری خود هستیم، خواستار آن شدیم تا وزارت سرمایه گذاری و صنعت استان مسکو، سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در زمینه‌های قطار شهری، مخابرات، مترو، پنل‌های خورشیدی و غیره که باتری صنعتی مصرف می‌کنند را به این شرکت معرفی کند.

تولید مشترک باتری در روسیه
در این نشست، لئونید آناتولیویچ پیچلنیکف رئیس بخش سرمایه‌گذاری بین‌الملل وزارت سرمایه گذاری و صنعت استان مسکو نیز بر آمادگی این وزارتخانه برای معرفی متخصصان و فعالان صنعتی به این شرکت دانش‌بنیان اعلام آمادگی کرد.

وی تاکید کرد: چنانچه امکان تولید مشترک باتری در روسیه وجود داشته باشد، می‌توان زمین رایگان و وام در اختیار شرکت ایرانی قرار داد.

پیچلنیکف، همچنین خواستار ارسال و ارائه گواهینامه‌های موجود و همچنین اعلام اهداف و تمایلات و نیازهای آن شرکت شد.

کد خبر: ۲۳۹٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha