۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
۸۸ درصد ارزش ریالی بازار دارویی در اختیار تولید داخل
رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد

۸۸ درصد ارزش ریالی بازار دارویی در اختیار تولید داخل

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ما بیش از ٩٩ درصد نیازهای دارویی کشورمان را در داخل تامین می‌کنیم در حالی که با مشکلات تحریم مواجه هستیم، اما اکنون به توانمندی تولید ماشین آلات داروسازی دست پیدا کرده ایم.

به گزارش بازار، حیدر محمدی در افتتاحیه بیستمین همایش انجمن علمی داروسازان افزود:در دوران کرونا بخشی از تاخیر در تولید واکسن‌ها به دلیل تاخیر در تامین ماشین آلات تولید واکسن و بیو رآکتورها بودند.

وی ادامه داد: امروز بخشی از مواد اولیه دارویی را در داخل تولید می‌کنیم، اما در فارماکوژنومیسم یا ژن درمانی و سل تراپی و محصولات دارویی بر پایه ژن و سلول در مقایسه با داروهای شیمیایی عقب هستیم و بسیاری از پزشکان خواهان عرضه این محصولاتند. در صادرات حوزه محصولات دارویی بر پایه ژن و سلول ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد.

محمدی گفت: در دارو از تولید ماده اولیه، دارو، پخش و عرضه در داروخانه زنجیره کاملی داریم و رصد این زنجیره با سامانه‌ها صورت می‌گیرد و بیش از ١٠ داشبورد عمومی در اختیار عموم و بیش از ۴٠ داشبورد در اختیار مدیران سازمان قرار گرفته است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بازار دارویی کشور پارسال ١٠۶ همت بود که ١٢ درصد از نظر ارزش ریالی مربوط به واردات و ٨٨ درصد مربوط به تولید بود.

وی بیان کرد: تعداد داروسازان بالینی متناسب با نیاز مراکز نیست و قرار شده اقدامات بیمه‌ای در این زمینه انجام شود امسال تعرفه خدمات دارویی با یکسال تاخیر مصوب شد و بنا داریم تا این تعرفه در برنامه هفتم گنجانده شود.

کد خبر: ۲۳۸٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha