۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
افزایش قیمت جهانی طلا

افزایش قیمت جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۰ درصد افزایش به ۱۹۰۳ دلار و ۱۵ سنت رسید.

به گزارش بازار، قیمت طلا امروز به خاطر کاهش ارزش دلار آمریکا و سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور افزایش یافته و در حدود سطح ۱۹۰۰ دلار تثبیت شده است. سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم گیری بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا در مورد سیاست افزایش نرخ بهره هستند.

شاخص دلار به زیر رکورد دو ماهه خود رسیده و روند افزایش نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا متوقف شده است. نرخ سود این اوراق به بالاترین رقم طی ۱۶ سال گذشته رسیده بود. بدین ترتیب طلا نفس راحتی می‌کشد.

اجلاس سالانه جکسون هال در اواخر همین هفته برگزار می‌شود. تمرکز اصلی در این اجلاس بر سخنرانی رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز جمعه و تعیین سیاست افزایش نرخ بهره است. انتظار می‌رود اظهارات پاول سرنخ‌هایی در مورد سیاست فدرال رزرو در رسیدن به هدف دو درصدی تورم ارائه دهد و مشخص کند آیا نرخ بهره باز هم افزایش خواهد یافت یا نه.

اطلاعات اخیر اقتصادی آمریکا حاکی از آن است که فدرال رزرو احتمالاً نرخ بهره را برای مدت طولانی‌تری در سطح بالا نگه خواهد داشت. بدین ترتیب هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده افزایش یافته و تمایل برای خرید آن پایین می‌آید.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۹۱ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۹۸ سنت رسید و پلاتین با ۰.۳۵ درصد افزایش ۹۲۷ دلار و ۷۵ سنت معامله می‌شود.

کد خبر: ۲۳۸٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha