۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
ارسال صورتحساب الکترونیکی توسط ۳۵ هزار مؤدی عضو سامانه مؤدیان
سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد

ارسال صورتحساب الکترونیکی توسط ۳۵ هزار مؤدی عضو سامانه مؤدیان

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: امروز بیش از ۳۵ هزار مؤدی عضو سامانه مؤدیان هستند و بیش از ۳۰۰ میلیون صورتحساب الکترونیکی در این سامانه به ثبت رسیده است.

به گزارش بازار، مهدی موحدی بکنظر، سرپرست مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور، سیاست سازمان امور مالیاتی را حمایت از تولید و تمرکز بر جلوگیری از فرار مالیاتی عنوان کرد و اظهار داشت: بنا بر آمار و اطلاعات، بیشترین درآمد سازمان امور مالیاتی از کشف فرارهای مالیاتی، شناسایی منابع و مؤدیان جدید و بدون فشار به مؤدیان کنونی و بخش تولید حاصل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مؤثرترین و کلیدی‌ترین مؤلفه‌های هوشمندسازی نظام مالیاتی، بهره‌برداری از سامانه مؤدیان و اجرای مؤثر قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان است، اظهار داشت: در این راستا در تیرماه سال ۱۴۰۱ سامانه مؤدیان راه‌اندازی و بسترهای ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی به سازمان فراهم شده است که به موجب آن مالیات مؤدیان منطبق با درآمد و رویدادهای مالی واقعی مؤدیان و در چارچوب صورتحساب‌های الکترونیکی محاسبه و اعلام می‌شود.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت تسهیل انجام کار با سامانه مؤدیان اظهار داشت: به موجب ماده (۲) قانون پایانه‌های فروشگاهی، برای مؤدیانی که از زیرساخت و توانمندی لازم برای صدور و ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی برخوردار نیستند این امکان فراهم شده است که شرکت‌های معتمد به نیابت از این اشخاص، تکالیف قانونی را انجام دهند.

موحدی بکنظر با اشاره به سازوکار این شرکت‌ها تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی به موجب ماده (۲۶) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان می‌تواند از خدمات این شرکت‌ها جهت حصول اطمینان از انجام تکالیف قانونی مؤدیان بهره‌برداری نماید. بر این اساس متقاضیان قابل توجهی توانسته‌اند مجوزهای لازم را از این سازمان اخذ کرده و به ارائه خدمت جهت صدور و ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی بپردازند.

سرپرست مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در ادامه افزود: علاوه بر بهره‌گیری از خدمات شرکت‌های معتمد، سازمان امور مالیاتی، مقوله آموزش و توانمندسازی مؤدیان را در دستورکار قرار داده و در این زمینه با انجام تعاملاتی با اتاق‌های تعاون، بازرگانی و اصناف، تفاهم‌نامه ارائه آموزش همگانی برای غالب مؤدیان را به اجرا در آورده که این امر در حال تکمیل است.

کد خبر: ۲۳۸٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha