۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
خراسان رضوی رتبه نخست تولید و فرآوری خوراک دام و طیور را دارد
معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

خراسان رضوی رتبه نخست تولید و فرآوری خوراک دام و طیور را دارد

مشهد- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان رتبه اول در تولید و فرآوری خوراک دام و طیور کشور را دارد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از اداره کل جهاد کشاورزی خراسان رضوی، مجید جعفری با اشاره به آغاز توزیع نهاده های دامی بیان کرد: توزیع ۲۷ هزار و ۲۳۰ تن کنسانتره دامی با استفاده از نهاده‌های دولتی جهت استفاده دامداران خراسان رضوی در خردادماه سال جاری آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح هفت هزار و ۷۱۳  تن کنسانتره دام سبک و۱۹ هزار و ۵۱۷ تن کنسانتره گاو شیری از محل نهاده‌های سبوس موجود و ذرت و جو و ذرت وارداتی بین دامداران استان توزیع می‌شود.

جعفری افزود: در تولید و توزیع این نهاده‌ها ​۵۰ کارخانه خوراک دام استان و اتحادیه‌های دامداران، گاو داران، صنعت دام‌پروری و عشایری استان خراسان رضوی  همکاری دارند.

 وی ادامه داد: دامداران  خراسان رضوی جهت اطلاع از محل توزیع و دریافت سهمیه کنسانتره ماهانه می‌توانند به جهاد کشاورزی و یا شرکت تعاونی دامداری شهرستان مراجعه کنند.

وی گفت: درروش تبدیل مواد خام به کنسانتره دامی ( دام و طیور) و فرآوری آن‌ها، بین ۱۰ تا ۱۵ درصد مزیت نسبی در استفاده و تفاوت عملکردی گزارش‌شده است که در صورت تحقق موضوع، بهبود قابل‌توجهی در میزان راندمان تولید و مصرف علوفه و درنهایت صرفه‌جویی ملی در آب مصرفی موردنیاز تولید خوراک دام و کاهش نیاز وارداتی نهاده‌های دامی حاصل خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی یادآور شد: در حال حاضر سالانه  یک‌میلیون تن خوراک دام و طیور در بیش از ۷۰ کارخانه استان فرآوری و تولید می‌گردد که توسعه این میزان به یک‌میلیون و ۴۴ هزار تن در سال ۹۹ در برنامه جهش تولید در استان قرارگرفته است.

کد خبر: ۲۳٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha