۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
جلوگیری از فرار مالیاتی و تملک دارایی‌های دولت راهی برای جبران کسری بودجه
نماینده مردم تبریز، در مجلس اعلام کرد

جلوگیری از فرار مالیاتی و تملک دارایی‌های دولت راهی برای جبران کسری بودجه

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: دولت می‌تواند با واگذاری تملک دارایی‌های خود و اموال تملیکی که حجم بسیار بالایی دارد و در برخی قسمت‌ها حتی به آنها نیازی هم ندارد، بخشی از کسری بودجه امسال را جبران کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در دور یازدهم مجلس، با اشاره به کسری ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی بودجه دولت در سال ۹۹ گفت: دولت باید برای جبران کسری بودجه خود راهکارهایی مانند متمم بودجه به مجلس ارائه کند.

وی تصریح کرد: دولت می‌تواند با واگذاری تملک دارایی‌های خود و اموال تملیکی که حجم بسیار بالایی دارد و در برخی قسمت‌ها حتی به آنها نیازی هم ندارد، بخشی از کسری بودجه امسال را جبران کند.

میرتاج‌الدینی تاکید کرد: برخی از اقتصاددان‌ها ارزش تملک دارایی‌های دولت را ۷ هزار هزار میلیارد تومان تخمین زده‌اند و دولت می‌تواند با فروش ۱۰ درصد از این اموال طی هر سال ضمن کمک‌رسانی به کوچک‌سازی دولت، بودجه‌ای را برای بخش‌هایی مانند عمران تامین کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در دور یازدهم مجلس اصلاح نظام مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی را قدم بعدی دولت برای جبران کسری بودجه امسال دانست و افزود: بسیاری از افراد در حالی از طریق دلال بازی و بنگاه‌داری غیر مولد به سودهای کلان می‌رسند که هیچگونه مالیاتی نمی‌پردازند.

کد خبر: ۲۳٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha