۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹
پایان شهریور آخرین مهلت بانک مرکزی به موسسات ناتراز
وزیر اقتصاد اعلام کرد

پایان شهریور آخرین مهلت بانک مرکزی به موسسات ناتراز

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه مساله ناترازی بانک‌ها به‌عنوان یکی از ارکان بسته مهار تورم در اردیبهشت سال‌جاری تعیین‌تکلیف شده، گفت: موسسات ناتراز تا پایان شهریور مهلت دارند به تعهدات خود عمل کنند.

به گزارش بازار، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در جمع خبرنگاران در رابطه با مساله ناترازی بانک‌ها اظهار کرد: مساله ناترازی بانک‌ها به‌عنوان یکی از ارکان بسته مهار تورم سال ۱۴۰۲ در اردیبهشت سال‌جاری تعیین‌تکلیف شده و مسئولیت محوری آن با بانک مرکزی است، اما وزارت اقتصاد نیز در جهت کمک به این مساله با توجه به اختیاراتی که قانون‌گذار محول کرده به‌عنوان یک کار قطعی و جدی کاهنده تورم و کنترل پایه پولی در دستور کار خود قرار داده است.

وی در ادامه افزود: پایان شهریور سال‌جاری آخرین مهلت بانک مرکزی به موسسات ناتراز است که در این پایان زمان می‌توان تصمیم قطعی را برای آن دسته از مؤسساتی که نتوانسته‌اند معیارهای بانک مرکزی را رعایت کنند، اتخاذ کرد.

خاندوزی همچنین گفت: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در زمینه نظارت کامل بر تحقق حساب واحد خزانه گزارشی از وزارت اقتصاد خواسته که در این گزارش به تفصیل اشاره شده که چگونه در یک اقدام تحولی ۲۵۰ هزار حساب اصلی و فرعی دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی به حدود ۴ هزار حساب کاملا شفاف تبدیل شده است.

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، با اقدام این وزارتخانه از رسوب پول در حساب‌های پنهان جلوگیری شده و گردش وجوه خزانه‌داری کل کشور تسریع یافته است.

وی در ادامه افزود: همچنین از استقراض بانک مرکزی از تنخواه خزانه در سال ۱۴۰۲ جلوگیری شد.

خاندوزی تاکید کرد: با توجه به اینکه برای اولین بار صورت مالی یک‌هزار و ۱۲۴ شرکت دولتی در سال گذشته شفاف شده، اما همچنان برخی از شرکت‌های سطح ۳ و ۴ بوده‌اند که از انتشار اطلاعات شفاف خود پرهیز می‌کنند و امیدوار هستیم این عدد را تا پایان سال‌جاری برای شفافیت تمامی شرکت‌های دولتی تا لایه ۳ و ۴ اجرایی تا ۵۰ درصد افزایش دهیم.

کد خبر: ۲۳۸٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha