۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
بانک «بریکس» اولین اوراق قرضه را به پول محلی آفریقای جنوبی منتشر کرد

بانک «بریکس» اولین اوراق قرضه را به پول محلی آفریقای جنوبی منتشر کرد

بانک توسعه جدید بریکس برای اولین بار در ماه اوت اوراق قرضه با واحد پول محلی آفریقای جنوبی "راند" را در این کشور منتشر کرد.

به گزارش بازار، بانک توسعه جدید بریکس در تلاش برای افزایش حضور خود در بازارهای سرمایه محلی کشورهای عضو (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) اوراق قرضه با واحد پول محلی آفریقای جنوبی راند را برای اولین بار در این کشور در ماه اوت منتشر کرد.

در این رویداد، اوراق ۵ ساله ۱ میلیارد راند (۵۲.۳ میلیون دلار) و ۳ ساله ۵۰۰ میلیون راند، حدود ۲.۶۷ میلیارد راند در مجموع پیشنهادات (حدود ۱۵۰ میلیون دلار) جذب کردند.

لیزلی ماسدروپ مدیر مالی و معاون رئیس بانک گفت: این بانک به دنبال افزایش حضور خود در بازارهای سرمایه محلی کشورهای عضو خود برای تامین مالی سبد وام‌های قوی خود به ارز محلی است.

وی با بیان اینکه وجوه به دست آمده برای تامین مالی پروژه‌های زیربنایی و توسعه پایدار در آفریقای جنوبی استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: نتیجه به عنوان شاخصی برای پروژه‌های آتی بانک خواهد بود.

بانک توسعه جدید بریکس توسط رتبه‌بندی Fitch رتبه AA+ را دریافت کرد که این امکان را به آن می‌دهد تا به طور موثر تأمین مالی بلندمدت را در بازارهای سرمایه داخلی و بین‌المللی جذب کند.

این بانک از زمان تأسیس خود، ۳۳.۲ میلیارد دلار به ۹۸ پروژه در حمل و نقل، تامین آب، انرژی پاک، زیرساخت‌های دیجیتال و اجتماعی و ساخت و ساز شهری کمک کرده است.

کد خبر: ۲۳۸٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha