۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
بهترین روش برای تشخیص fake usdt و کلاهبرداری تتر چیست؟

بهترین روش برای تشخیص fake usdt و کلاهبرداری تتر چیست؟

در هر حوزه‌ای که یک محصول یا یک خدمت، طرفداران زیادی پیدا کرده و درآمد قابل‌توجهی کسب کند، به دنبال آن عده‌ای از افراد سودجو به فکر کلاهبرداری خواهند بود تا بدون زحمت، پول هنگفتی را به‌دست آورند.

به گزارش بازار، در هر حوزه‌ای که یک محصول یا یک خدمت، طرفداران زیادی پیدا کرده و درآمد قابل‌توجهی کسب کند، به دنبال آن عده‌ای از افراد سودجو به فکر کلاهبرداری خواهند بود تا بدون زحمت، پول هنگفتی را به‌دست آورند. حوزهٔ ارزهای دیجیتال هم از این قاعده مستثنی نیست و به محض آن‌که نظر افرادی را از سرتاسر دنیا به خود جلب کرد، کلاهبرداران به دنبال روش‌هایی بودند که راه نفوذ به دل کریپتو را پیدا کنند. تا به اینجا هم بازار رمزارزها از این مسئله در امان نبوده و به روش‌های مختلف، ردپای کلاهبرداری در آن دیده می‌شود. یکی از رایج‌ترین انواع کلاهبرداری در صنعت کریپتو، کلاهبرداری تتر است. ارز دیجیتال تتر به‌عنوان سومین ارز بزرگ دنیا که نخستین استیبل‌کوین نیز هست، همواره به‌عنوان یکی از اهداف کلاهبرداران در نظر گرفته می‌شود. در این مقاله شما را با روش‌های کلاهبرداری تتر و نحوهٔ تشخیص تتر فیک آشنا خواهیم کرد.

روش‌های مختلف کلاهبرداری تتر

از آنجایی که طیف گسترده‌ای از افراد، از تتر به‌عنوان یک رمزارز فوق‌العاده برای سرمایه‌گذاری یاد می‌کنند، این ارز به‌عنوان هدفی برای کلاهبرداران نیز در نظر گرفته می‌شود. افزون بر تریدرهای آشنا به صنعت کریپتو که از این استیبل‌کوین برای معاملات استفاده می‌کنند، عدهٔ زیادی از افراد نیز بدون آن‌که دانش کافی از دنیای رمزارزها داشته باشند، از تتر به‌عنوان منبعی برای ذخیرهٔ دارایی و حفظ ارزش آن استفاده می‌کنند. از این رو بدون آن‌که توجهی به جزییات داشته باشند، اقدام به خرید تتر می‌کنند. کلاهبرداران نیز از همین ماجرا سوءاستفاده کرده و زمینه را برای سودجویی فراهم کردند.

استیبل‌کوین تتر بر روی شبکه‌های بلاکچین مختلفی اجرا می‌شود که محبوب‌ترین آن‌ها تتر ERC۲۰ مبتنی بر بلاکچین اتریوم است. پس از اتریوم، بلاکچین ترون، تتر TRC۲۰ را ارائه می‌کند. مهم‌ترین تفاوت میان این دو بلاکچین، در مکانیزم اجماع آن‌هاست. هر یک از انواع تتر توسط روش‌های مختلف ممکن است مورد کلاهبراری قرار گیرند. چند مورد از مهم‌ترین روش‌های کلاهبرداری تتر که باید به آن‌ها توجه کنید را در ادامه قید کرده‌ایم:

  • کلاهبرداری با کیف‌پول ارز دیجیتال جعلی

در بسیاری از مواقع، کلاهبرداران با ایجاد یک لینک دانلود برای کیف‌پول جعلی و انتشار آن در فضای مجازی، به دارایی و سرمایۀ تریدرها دسترسی پیدا می‌کنند. این بدافزار می‌تواند نسخۀ جعلی از یک کیف‌پول معتبر باشد. از آنجا که عدۀ زیادی از افراد ناآگاه‌اند، اقدام به دانلود کیف‌پول از منابع نامعتبر می‌کنند و به این ترتیب، موجودی دارایی آن‌ها توسط کلاهبرداران برداشته می‌شود.

  • کلاهبرداری تتر با سایت‌های جعلی

کلاهبرداری با سایت‌های جعلی یکی دیگر از روش‌های کلاهبرداری تتر است که اگرچه یکی از روش‌های قدیمی به حساب می‌آید، هنوز هم عدۀ زیادی از افراد فریب آن را می‌خورند و دارایی خود را از دست می‌دهند. در این حالت لینکی برای ورود به یک سایت جعلی برای افراد پیامک می‌شود که گفته شده به‌واسطۀ آن، به مقدار زیادی تتر دسترسی پیدا خواهند کرد. برای ورود به این سایت، افراد ملزم به پرداخت مقداری تتر هستند. در همان حین که با روش‌های مختلف افراد به پرداخت تترهای بیشتر تشویق می‌شوند، کل موجودی آن‌ها بلاک می‌شود و دیگر نمی‌توانند دارایی خود را برداشت کنند.

  • کلاهبرداری با وعدۀ اهدای تتر رایگان

از دیگر روش‌های کلاهبرداری تتر، جلب نظر کاربران برای اهدای تتر رایگان است. در این حالت کلاهبرداران با وعدۀ اهدای تتر، تبلیغات گسترده‌ای را انجام می‌دهند و افراد زیادی را به‌سمت خود می‌کشانند. با این حال پس از آن‌که منفعت خود را از این پروژه بردند، ناپدید می‌شوند و شرکت‌کنندگان دیگر هرگز به دارایی خود دسترسی نخواهند داشت.

بهترین روش برای تشخیص fake usdt و کلاهبرداری تتر چیست؟

چگونه تتر تقلبی را از تتر اصلی تشخیص دهیم؟

در کنار سه روش کلاهبرداری تتر که پیش از این بیان شد، یکی دیگر از روش‌های رایج، ارائه تتر تقلبی است. در این حالت کلاهبرداران در ازای دریافت هزینۀ تتر، تتر غیراصل را به کاربران عرضه می‌کنند و به این ترتیب، کاربران متحمل ضرر می‌شوند. چند روش کاربردی برای تشخصی تتر غیراصل وجود دارد که با شناخت آن‌ها می‌توانید مانع کلاهبرداری شوید.

  • بررسی لوگوی تتر

راحت‌ترین راه برای تشخیص تتر اصل، توجه به لوگوی آن است. هر ارز دیجیتالی در بازار کریپتو، لوگوی اختصاصی خود را دارد. لوگوی تتر نیز باید در هر تراکنش انجام شده وجود داشته باشد. چنانچه در یک تراکنش اثری از این لوگو نباشد و لوگوی متفاوتی را مشاهده کنید، قطعاً کلاهبرداری تتر تقلبی است. البته قطعاً تفاوت‌ها بسیار جزئی و کوچک هستند.

  • بررسی آدرس کانترکت تتر

تتر بر روی چند بلاکچین مختلف اجرا می‌شود و از این رو تشخیص تراکنش واقعی از تقلبی ممکن است دشوار به نظر برسد. رایج‌ترین روش انتقال تتر، از طریق بلاکچین اتریوم است. در این روش تتر ERC۲۰ منتقل می‌شود و شما می‌توانید ۰x را در ابتدای آدرس مشاهده کنید. از سوی دیگر، تراکنش‌هایی بر بستر ترون، با T شروع می‌شوند و ادامۀ آدرس، مربوط به کیف‌پول خواهد بود.

  • بررسی وضعیت تتر در بازار

شما می‌توانید با وارد کردن آدرس تراکنش در یکی از موتورهای جستجوی بلاکچین، اطلاعات کافی دربارۀ تراکنش را به‌دست آورید. در صورتی که تراکنش واقعی باشد، اطلاعاتی دربارۀ ارزش بازار تتر در آن قید می‌شود. در صورتی که هیچ اطلاعاتی قید نشده باشد، باید به کلاهبرداری تتر تقلبی شک کنید.

  • بررسی آدرس قرارداد

هر تراکنشی بر بستر بلاکچین، قابل رهگیری است. برای این کار کافی است کد هش و آدرس قرارداد را داشته باشید. با کلیک روی آدرس قرارداد، ارزش بازار آن تراکنش به شما نشان داده می‌شود. در صورتی که این مقدار برابر با صفر باشد، کلاهبرداری تتر اتفاق افتاده‌است. توجه داشته باشید که کلاهبرداران می‌توانند آدرس قرارداد را تغییر دهند.

بهترین روش برای تشخیص fake usdt و کلاهبرداری تتر چیست؟

کلام آخر

تحت هر شرایطی برای خرید تتر یا هر ارز دیجیتال دیگر، لازم است اطلاعات قرارداد را به‌طور کامل مورد بررسی قرار داده و از صحت آن‌ها مطمئن شوید. فراموش نکنید که کیف‌پول‌های ارز دیجیتال را از منابع معتبر دریافت کرده و ارزهای دیجیتال را نیز از صرافی‌های قابل اعتماد خریداری کنید. به این ترتیب می‌توانید بدون نگرانی از کلاهبرداری تتر، خرید تتر از والکس را انجام دهید.

کد خبر: ۲۳۸٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha