۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
هزینه امهال حق بیمه مشاغل آسیب دیده از کرونا ماهیانه ۲ هزار میلیارد تومان است
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

هزینه امهال حق بیمه مشاغل آسیب دیده از کرونا ماهیانه ۲ هزار میلیارد تومان است

سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: طی سه ماهه اسفند۹۸ لغایت اردیبهشت۹۹ امهال در پرداخت حق بیمه به منظور حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا به اجرا گذاشته شد که هزینه این امهال ماهیانه ۲ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت استان مرکزی اظهار داشت: در آینده نزدیک دو بخشنامه جامع از سری بخشنامه‌های تنقیحی سازمان تأمین اجتماعی در زمینه دریافت حق بیمه صادر می‌شود که یکی از آنها درباره پیمانها خواهد بود.

وی ادامه داد: در موضوع پیمان دنبال این هستیم ضرایب حق بیمه پیمان قبل از تعیین پیمانکار توسط کارفرما مشخص باشد تا پیمانکار در زمان انعقاد قرارداد بتواند ارزیابی دقیقی از میزان حق بیمه پیمان داشته باشد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همکاری با سازمان امور مالیاتی برای دسترسی به مستندات این سازمان را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: درحال پیگیری تفاهم با جامعه حسابرسان هستیم تا با این مجموعه نیز همکاری بهتری در زمینه بازرسی دفاتر قانونی داشته باشیم.

سالاری بر اجرای دقیق قانون و پیشگیری از تضییع حقوق کارفرمایان و همچنین حفظ حقوق کارگران و سازمان تأمین اجتماعی در رسیدگی به مطالبات بیمه‌ای تأکید کرد و گفت: حقوق قانونی کارفرمایان به عنوان تولید کنندگان و کارآفرینان کشور در زمان دریافت حق بیمه مورد توجه کامل قرار دارد.

وی برلزوم اصلاح برخی قوانین مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی بویژه قانون مشاغل سخت و زیان آور تأکید کرد و گفت: در استان مرکزی ۴۹ درصد از بازنشستگان پیش از موعد بازنشسته می‌شوند که مشکلاتی را برای کشور و سازمان تأمین اجتماعی ایجاد می‌کند.

سالاری ادامه داد: بسیاری از بازنشستگان در اوج کارآمدی و توانمندی از چرخه تولید و اشتغال خارج می‌شوند و شماری از آنان پس از بازنشستگی برای اشتغال مجدد با سایر کشورها می‌روند.

کد خبر: ۲۳٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha