۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
امکان سفرهای اربعین با سکوهای تاکسی اینترنتی فراهم شد
رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه:

امکان سفرهای اربعین با سکوهای تاکسی اینترنتی فراهم شد

رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: امکان انجام سفرهای اربعین با سکوهای تاکسی اینترنتی بهمراه، اسنپ، تپسی و ماکسیم فراهم شد.

به گزارش بازار، سید جواد سادات در خصوص حضور تاکسی‌های اینترنتی در بازه اربعین حسینی و تمهیدات وزارتخانه در این خصوص اعلام کرد: یکی از سیاست‌های مهمی که در دوره جدید وزارت راه و شهرسازی در دولت مردمی سیزدهم پیگیری می‌شود استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، واحدهای فناور و خلاق با هدف رشد اقتصادی و افزایش اشتغال زایی در حوزه‌های مختلف مرتبط با وزارت راه و شهرسازی است و در این رابطه تلاش شده تا بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی از سکوهای تاکسی‌های اینترنتی در حمل مسافر بین شهری ایام اربعین استفاده شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: در نشستی با مدیران ارشد سکوهای تاکسی اینترنتی مقرر شد تا چهار سکوی بهمراه، ماکسیم، اسنپ و تپسی، در ایام اربعین حسینی نسبت به خدمت رسانی به زوار به مقصد ۶ مرز اربعینی خسروی، مهران، چزابه، باشماق، تمرچین و شلمچه خدمات‌رسانی کنند.

سادات ادامه داد: حسب توافقات صورت گرفته با سکوهای تاکسی‌های اینترنتی در بازه زمانی اربعین حسینی به شکل تکمیل ظرفیت و با سه سرنشین به سفرهای اربعین راهی می‌شوند و مکلف هستند تا رعایت سقف قیمتی را انجام دهند.

سادات فریزنی یکی دیگر از توافق‌های انجام شده را شامل افزایش امینی تاکسی‌های اینترنتی عنوان کرد و داشتن معاینه فنی تاکسی‌های اینترنتی را یکی از الزامات سفر اربعین با این سکوها عنوان کرد.

به گفته این مسئول در وزارت راه و شهرسازی، ارزیابی رانندگان نیز از دیگر موضوعاتی است که باید پایش شود و رانندگان مطمئن در این سفرها فعال باشند.

رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی موضوع بیمه مسافران و رانندگان و تاکسی‌ها را توسط سکوها از دیگر الزامات بهره‌مندی از این نوع سفر برشمرد و افزود: مقرر شده تا ساز و کاری در سفرها اندیشیده شود تا رانندگانی که بیش از ۸ ساعت رانندگی می‌کنند بتوانند استراحت کنند. با اینکار به افزایش ایمنی سفر به زوار توجه داشته‌ایم.

سادات خاطرنشان کرد: برآوردها حاکی است که بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو بصورت عملیاتی امکان ارایه سفر را در ایام اربعین خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا بعد از سفرهای اربعین از ظرفیت این تاکسی‌ها برای تعداد سفرهای بین شهری و افزایش رفاه مردم استفاده ببریم.

وی گفت: بهره مندی از تاکسی‌های اینترنتی در سفرهای اربعین از امروز آغاز شده و تا پایان سفرهای اربعین تداوم دارد.

رییس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی گفت: با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و سکوی اینترنتی بهمراه، برای افرادی که علاقمند به هم پیمایی هستند خدمات ارایه کند. بدین معنا، زوار محترمی که به سمت مرزهای اربعین در حال حرکت هستند و ظرفیت خالی دارند می‌توانند ظرفیت خالی خودرو خود را نذر و میزبان سایر زوار در این مسیر به صورت رایگان و یا اشتراک هزینه سفر باشند. این سکو با احراز هویت رانندگان و متقاضیان سفر به ارتقا ضریب ایمنی این دست از سفرها و به هم‌رسانی زوار اربعینی نقش آفرینی خواهد کرد.

کد خبر: ۲۳۸٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha