۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
آسودگی بنیاد مسکن از نحوه هزینه کرد قیر رایگان| ۷۰ درصد آسفالت به صورت تهاتری انجام می شود
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خبر داد

آسودگی بنیاد مسکن از نحوه هزینه کرد قیر رایگان| ۷۰ درصد آسفالت به صورت تهاتری انجام می شود

ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: با تصویب کلیات طرح تغییر در نحوه هزینه کرد قیر رایگان، بنیاد مسکن می‌تواند تا ۷۰ درصد آسفالت روستاها را به صورت تهاتری انجام دهد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حالی کلیات طرح مربوط به تغییر در نحوه هزینه کرد قیر رایگان در سال جاری را تصویب کردند که آرامشی در اجرای آسفالت راه ها برای بنیاد مسکن ایجاد شد.

نمایندگان مجلس با موافقت خود با کلیات طرح اصلاح بند ک تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مربوط به نحوه هزینه کرد قیر رایگان روند آسفالت راه های روستایی را تسریع می بخشند.

وزارت نفت مکلف شده معادل مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان نفت خام از محل منابع شرکت ملی نفت در اختیار پالایشگاه‌ها قرار دهد و از ابتدای سال جاری به میزان آن به صورت ماهانه مواد اولیه قیر به دستگاه‌های اجرایی داده می شود

عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در توضیح کلیات این طرح گفت: در طرح تغییر در نحوه هزینه کرد قیر رایگان، وزارت نفت مکلف شده معادل مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان نفت خام از محل منابع شرکت ملی نفت در اختیار پالایشگاه‌ها قرار دهد و از ابتدای سال جاری به میزان آن به صورت ماهانه مواد اولیه قیر به دستگاه‌های اجرایی داده می شود.

بنیاد مسکن می‌تواند تا ۷۰ درصد آسفالت روستاها را به صورت تهاتری انجام دهد

وی ادامه داد: علاوه بر این، وزارت نفت مکلف می شود مابه‌التفاوت قیمت هر تن ۷۵ میلیون ریال با میانگین وزنی ماهانه قیمت‌های معاملاتی مواد اولیه وکیوم باتوم در بورس را با تعدیل قیمت ماهانه خوراک از طریق شرکت ملی پخش و پالایش جبران کرده و اعمال حساب کند. بنیاد مسکن نیز می‌تواند تا ۷۰ درصد آسفالت روستاها را به صورت تهاتری انجام دهد.

به گفته ایری، با تصویب این طرح، به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده می‌شود پس از ابلاغ این قانون راسا نسبت به تامین قیر مورد نیاز خود در سقف سهمیه تعیین شده از طریق شرکت‌های قیرساز اقدام کرده و پس از تخصیص وزارت نفت با شرکت‌های قیرساز تسویه کنند.

کد خبر: ۲۳۸٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha