۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
پرداخت ۲هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان طی سال جاری
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خبر داد:

پرداخت ۲هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان طی سال جاری

اراک- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پیش‌بینی پرداخت دو هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان برای سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، مصطفی سالاری شامگاه پنجشنبه در جریان سفر یک‌روزه به اراک و نشست با انجمن‌ها، کانون‌ها و تشکل‌های کارگری و بازنشستگان استان مرکزی در محل استانداری، از کاهش درآمد سازمان تأمین اجتماعی طی ایام کرونا خبر داد و اظهار داشت: این سازمان طی این ایام ۲۰ هزار میلیارد تومان کاهش درآمد داشته است.

آمار بیمه شده‌های استان مرکزی از متوسط کشوری بیشتر است
سالاری در ادامه با اشاره به اینکه هزینه ماهیانه سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: این هزینه‌ها طی سال جاری افزایش خواهد داشت.

وی از پرداخت تسهیلات طی آینده نزدیک به بازنشستگان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: با دریافت منابع مالی از محل اسناد خزانه و واگذاری سهام این شرکت‌ها به سازمان تأمین اجتماعی ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت تسویه و هزینه سه سال متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی تأمین می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور عنوان داشت: ۵۳ درصد جمعیت کشور زیر پوشش خدمات سازمان تأمین اجتماعی هستند که آمار بیمه شده‌های زیر پوشش خدمات اداره کل تأمین اجتماعی استان مرکزی از متوسط کشوری ۱۵ درصد بیشتر است.

وصول ۸هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی سال قبل از دولت
سالاری از وصول هشت هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت طی سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: طی مذاکراتی با دولت سهام ۱۶ شرکت به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شده است که از این طریق ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت تسویه و هزینه سه سال متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی تأمین خواهد شد.

وی گفت: پیش بینی کرده ایم که برای سال جاری دو هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان پرداخت شود.

۶۸۰ هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و افزایش بیکاری و در خواست افراد برای دریافت بیمه بیکاری عنوان داشت: قبل از کرونا تعداد افرادی که از بیمه برخوردار می‌شدند ۲۲۰ هزار نفر در کشور بود اما کرونا این تعداد را به ۶۸۰ هزار نفر رساند و مقرر شده حقوق افرادی که در گذشته از خدمات بیمه بیکاری بهره مند بودند از سوی این سازمان و بقیه با همراهی دولت پرداخت شود و در این راستا حقوق بیمه بیکاری ۱۰۳ هزار نفر پرداخت شده و بقیه در روزهای آتی پرداخت خواهد شد.

وی از در دستور کار قرار گرفتن به صفر رساندن مطالبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سازمان تأمین اجتماعی نیز خبر داد و گفت: سال گذشته وزارت بهداشت ۱۰ هزار میلیارد تومان برای یک سال و بخش خصوصی نیز شش هزار میلیارد تومان برای یک و نیم سال از سازمان طلبکار بود که هم اکنون این بدهی به دوماه رسیده است.

سالاری در خصوص برنامه‌های ارائه شدن در زمینه ارائه خدمات غیر حضوری بیان داشت: تمدید الکترونیکی دفترچه‌های تأمین اجتماعی که از خرداد سال جاری آغاز شده و حذف دفترچه درمان و ارائه این خدمات با بهره‌گیری از کد ملی از دیگر برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی محسوب می‌شوند.

کد خبر: ۲۳٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha