۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
فروش بلیت هوایی اربعین به صورت گروهی و بیش از ۹ نفر ممنوع است
دادستان تهران:

فروش بلیت هوایی اربعین به صورت گروهی و بیش از ۹ نفر ممنوع است

صالحی، دادستان تهران از ممنوعیت فروش چارتری بلیت هوایی اربعین و همچنین به صورت گروهی و بیش از ۹ نفر خبر داد.

به گزارش بازار، علی صالحی دادستان تهران اظهار کرد: نظارت بر پروازها و جلوگیری از تاخیرها و سردرگمی زائرین در آستانه فراررسیدن اربعین از جمله اقدامات است. بازه زمانی تعیین شده برای پروازها از ۲۷ مردادماه تا ۲۰ شهریورماه می‌باشد.

وی گفت: قیمت بلیت بصورت یک طرفه از تهران و بالعکس ۴ میلیون تومان مشخص شده است. این طور نیست که حتما مسافرین باید بلیت دو طرفه تهیه کنند. این کار ممنوع شده و به اختیار مسافر گذاشته شده است.

دادستان تهران افزود: مقرر شده صرفا پروازها و قیمت ها و فروش و صدور بلیت توسط شرکت های هواپیمایی انجام شود. فقط به سه شرکت که فاقد امکانات لازم جهت فروش بلیت آنلاین هستند اجازه داده شده که از سکوهای مجاز اقدام به فروش بلیت کنند که ما بر این سکوها نظارت داریم و این نافی مسئولیت شرکت‌ها جهت نظارت بر این سکوها نیست. ما با افراد متخلف برخورد می‌کنیم و بر شرکت‌ها و سایت‌های مجاز فروش بلیت نظارت داریم.

صالحی بیان کرد: فروش بلیت چارتری ممنوع شده است و کلیه قرارداد شرکت‌ها با چارتری در این مدت تعلیق شده و اجازه فروش چارتری نیست. طبعا اگر اقدامی در این زمینه شود با آن برخورد می کنیم.

وی تصریح کرد: تیم های بازرسی ما از دیروز تاکنون فعال شده و بر آژانس‌ها و شرکت های هواپیمایی نظارت می کنند و اجازه نمی‌دهیم اقدامی در این زمینه شود و اگر اقدام خلافی صورت گیرد با قاطعیت با آن برخورد می کنیم.

دادستان تهران با بیان اینکه فروش بلیت به صورت گروهی و بیش از ۹ نفر ممنوع شده است گفت: نظارت های ما به صورت میدانی است و همکاران ما در دادسرای تهران دیروز ۶ تا از شرکت ها را مورد بازرسی قرار دادند و امروز هم کار را شروع کردند و نظارت میدانی می کنند و نظارت ها تشدید شده است.

وی یادآور شد: نظارت ما بر قیمت‌ها و جلوگیری از سرگردانی زائرین و جلوگیری از ابطال پروازها و جلوگیری از بازار سیاه توسط آژانس های غیرمجاز است.

کد خبر: ۲۳۸٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha