۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳
تغییر رفتار مؤدیان جهت افزایش تمکین مالیاتی، هدف غایی مبارزه با فرار مالیاتی

تغییر رفتار مؤدیان جهت افزایش تمکین مالیاتی، هدف غایی مبارزه با فرار مالیاتی

مدیرکل دفتر بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی سازمان امور مالیاتی کشور، افزایش تمکین مالیاتی و تغییر رفتار در مؤدیان با رویکرد مبارزه با فرار مالیاتی را هدف اصلی سازمان امور مالیاتی عنوان کرد.

به گزارش بازار، نشست هم‌اندیشی واحدهای اجرایی بازرسی، پول‌شویی و مبارزه با فرار مالیاتی کشور با حضور محمدهادی سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور، جمعی از مدیران سازمان و نمایندگان دفاتر بازرسی ادارات کل استان‌ها برگزار شد.

در این نشست، مدیرکل دفتر بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی سازمان امور مالیاتی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ادارات کل سراسر کشور، افزایش تمکین مالیاتی و تغییر رفتار در مؤدیان با رویکرد مبارزه با فرار مالیاتی را هدف اصلی سازمان امور مالیاتی در حوزه مبارزه با فرار مالیاتی عنوان کرد و اظهار داشت: افزایش وصولی مالیاتی به صورت غیرمستقیم از طریق افزایش مالیات ابرازی از نتایج حاصل از تحقق این هدف بزرگ محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از همه ابزارها برای مبارزه با فرار مالیاتی، تعیین تکلیف مواردی همچون پرونده‌های باقیمانده از بازرسی ماده ۱۸۱ از سال‌های گذشته را ضروری و از برنامه‌های مهم و اصلی سازمان عنوان کرد.

گفتنی است بررسی موضوعاتی همچون پیگیری گزارشات مردمی، وصولی ماده ۱۹۲، ارزیابی نمره ادارات کل در مبارزه با فرار مالیاتی، آمار سامانه گزارش فرار مالیاتی، اهم اقدامات و پیگیری‌های دفتر ستادی و مشروح برنامه‌ها و اقدامات ادارات کل امور مالیاتی درخصوص مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی در سال ۱۴۰۲ از محورهای مورد بحث در این نشست بودند.

کد خبر: ۲۳۸٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha