۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
۱۴ خدمت دندانپزشکی تحت پوشش بیمه است
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت:

۱۴ خدمت دندانپزشکی تحت پوشش بیمه است

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: متولی اجرای راهنماهای بالینی معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است و بیمه سلامت متولی آن نیست.

به گزارش بازار، محمد مهدی ناصحی در دیدار با اصحاب رسانه درباره جزئیات اجرای راهنماهای بالینی گفت: بیمه سلامت متولی اجرای راهنماهای بالینی نیست.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: تاکنون هزار و ۲۵۰ راهنمای بالینی تدوین و در سال‌های گذشته تاکنون قدم‌های جدی تری برای به روز شدن آن برداشته شده است و از کل راهنماهای بالینی تدوین شده ۶۰۰ راهنما در سامانه‌های بیمه سلامت بارگذاری شده است که اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: بیماران خاص و سخت درمان (صعب العلاج) اتباع بدون طی مراحل اداری تحت پوشش صندوق خاص و سخت درمان قرار می‌گیرند و بقیه اتباع برای پوشش بیمه سلامت از طریق کمیساریای اتباع به ما معرفی می‌شوند.

ناصحی گفت: معاینه، رادیوگرافی دهان، وارنیش فلوراید، جرم گیری، کشیدن دندان و در مجموع ۱۴ خدمت دندانپزشکی تحت پوشش بیمه سلامت است و خدمات دیگر از جمله یک دست دندان به افراد بالای ۶۵ سال به شورای عالی بیمه پیشنهاد شده است تا خدمات تحت پوشش بیمه سلامت افزایش یابد.

وی افزود: خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه سلامت گسترده می‌شود، از جمله خدمات به بیماران اوتیسم و سایر بیماران مرتبط هم در صندوق بیماران خاص و سخت درمان (صعب العلاج) با پوشش بیمه ارایه می‌شود.

کد خبر: ۲۳۸٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha