۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
کلاهبرداری fake usdt چیست؟

کلاهبرداری fake usdt چیست؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ارزهای دیجیتال که درواقع بخشی از هویت آن‌هاست، غیرمتمرکز بودنشان است.

به گزارش بازار، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ارزهای دیجیتال که درواقع بخشی از هویت آن‌هاست، غیرمتمرکز بودنشان است. این ویژگی به ارزهای دیجیتال اجازه می‌دهد بدون نیاز به سازمان مرجعی، به‌صورت کاملاً مستقل فعالیت کنند. همین غیرمتمرکز بودن اما باعث شده‌است تا هیچ نهاد مسئولی در این زمینه وجود نداشته باشد و همین موضوع باعث سوءاستفادهٔ عده‌ای، از افراد ناآگاه شده‌است. اگر در بازار رمزارزها فعالیت کرده باشید، می‌دانید که اکثر معاملات با تتر انجام می‌شوند و به همین دلیل بسیاری از کلاهبرداری‌ها نیز به‌نوعی به کلاهبرداری تتر مربوط می‌شوند. در ادامه قصد داریم اطلاعاتی دربارهٔ کلاهبرداری تتر و انواع آن را در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنید، تا پایان همراه ما باشید تا قربانی این کلاهبرداری‌ها نشوید.

 استیبل‌کوین چیست؟

 اکثر ارزهای دیجیتال پشتوانه‌ای ندارند و قیمت آن‌ها دائماً در حال نوسان است. استیبل‌کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که برخلاف دیگر رمزارزها، پشتوانهٔ کالایی یا ارزی داشته و قیمت آن‌ها متناسب با پشتوانه‌ای که دارند مشخص می‌شود. بنابراین این نوع رمزارزها درواقع قیمت بسیار پایدارتری نسبت‌به دیگر ارزهای دیجیتال دارند. معروف‌ترین و محبوب‌ترین استیبل‌کوین بازار تتر (USDT) است که پشتوانهٔ آن دلار بوده و بنابراین ارزش آن همواره یک دلار است، یعنی داشتن یک تتر معادل داشتن یک دلار است و با پرداخت کارمزدی جزئی، می‌توانید این دو را در صرافی‌ها به یکدیگر تبدیل کنید.

اولین استیبل‌کوین بازار تتر بود که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و به دلیل این‌که در بازار پرتلاطم رمزارزها، ارزش ثابت و پایداری داشت، به محبوبیت بی‌نظیری دست یافت. در سال ۲۰۱۸ بازار استیبل‌کوین‌ها با معرفی چندین رمزارز ازجمله جیمینی دالر (GUSD) و پاکسوس (PAX)، رشد قابل‌ملاحظه‌ای را تجربه کرد. هدف این استیبل‌کوین‌ها ارائه قواعد و شفافیت به کاربران بود تا خود را به‌عنوان جایگزینی مطمئن‌تر از تتر معرفی کنند.

در سال‌های گذشته به دلیل رشد اقتصاد غیرمتمرکز (DeFi) استیبل‌کوین‌ها توجهات بیشتری را به خود جلب کرده‌اند. استیبل‌کوین‌هایی مانند DAI که توسط دارایی‌های وثیقه‌شده در بلاکچین اتریوم پشتیبانی می‌شوند، به بخشی جدایی‌ناپذیر از پروتکل‌های DeFi تبدیل شده‌اند و به کاربران این امکان را می‌دهند که به خدماتی مانند وام و استقراض و تجارت غیرمتمرکز دسترسی داشته باشند.

کلاهبرداری fake usdt چیست؟

 تتر و انواع آن

ارز دیجیتال تتر بلاکچین اختصاصی خود را ندارد و کاربران برای انتقال آن باید از بلاکچین دیگری استفاده کنند. خوشبختانه تتر بر روی چند بلاکچین مختلف قابل‌انتقال است. در حال حاضر شبکه‌های مختلفی ازجمله اتریوم، ایاس، ترون، بایننس اسمارت چین و هارمونی از انتقال تتر پشتیبانی می‌کنند. در بین انواع مختلف تتر، محبوب‌ترین آن‌ها تتر ERC۲۰ است که بر روی اکوسیستم اتر و بلاکچین آن پیاده‌سازی شده‌است. دومین نوع تتر که محبوبیت بالایی دارد، تتر TRC۲۰ است که بر روی شبکهٔ ترون کار می‌کند. مهم‌ترین تفاوت بین این دو تتر، نحوهٔ اجماع بلاکچین آن‌هاست. درحالی‌که بلاکچین اتریوم از الگوریتم اثبات سهام (Pos) استفاده می‌کند بلاکچین ترون از الگوریتم اثبات سهام وکالتی بهره می‌برد. هیچ تفاوتی در ارزش این دو نوع تتر وجود ندارد، اما به دلیل الگوریتم‌های متفاوت بلاکچین‌های آن‌ها، کارمزد انتقالشان متفاوت است.

 انواع روش‌های کلاهبرداری تتر

 متاسفانه امروزه کلاهبرداران به شیوه‌های مختلفی اقدام به سرقت ارزهای دیجیتال کاربران می‌کنند. در ادامه به برخی از رایج‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  •  کلاهبرداری تتر با والت جعلی

 والت‌ها کیف‌پول‌های دنیای ارزهای دیجیتال هستند. متاسفانه کیف‌پول‌های جعلی بسیاری در اینترنت وجود دارند و بسیاری از کاربران بدون توجه به قابل‌اعتماد بودن و اصالت آن‌ها، اقدام به نصب آن‌ها کرده و ارزهای دیجیتال خود را به آن کیف‌پول‌ها واریز می‌کنند. پس از واریزکردن معمولاً دارایی شما از دسترستان خارج شده و در اختیار کلاهبرداران قرار می‌گیرد.

  • کلاهبرداری تتر با لینک‌ها و سایت‌های مخرب

 یکی دیگر از شیوه‌های رایج کلاهبرداری تتر، وب‌سایت‌های مخرب هستند. در این شیوه لینک‌هایی به ایمیل و حتی شماره تلفن شما ارسال می‌شود و با وعده‌های مختلف شما را تشویق می‌کنند تا بر روی آن لینک کلیک کنید. این لینک‌ها معمولاً منجر به نصب یک بدافزار بر روی گوشی یا کامپیوتر شما شده و به‌صورت غیرقانونی به کیف‌پول و رمز عبور شما دسترسی پیدا می‌کنند. سپس تمام دارایی دیجیتالی‌تان را به حسابی دیگر انتقال می‌دهند. این شیوه یکی از قدیمی‌ترین روش‌های کلاهبرداری ارزهای دیجیتال است که متاسفانه هنوز هم عده‌ای قربانی آن می‌شوند.

  • کلاهبرداری با تتر تقلبی

در کلاهبرداری تتر تقلبی معمولاً به شما ایمیلی ارسال می‌شود و شما را تشویق می‌کنند تا در وب‌سایتی ثبت‌نام کرده و با واریز مبلغی تتر به پاداشی بزرگ دست یابید. درحالی‌که پس از واریز پول توسط شما، هیچ اتفاقی نمی‌افتد و تتری نیز به شما تعلق نمی‌گیرد. کلاهبرداری تتر تقلبی با این‌که نسبت‌به سایت‌های مخرب قربانی کمتری گرفته‌است، اما هنوز هم افرادی هستند که به طمع دستیابی به ثروتی بادآورده، در دام این نوع کلاهبرداری می‌افتند.

کلاهبرداری fake usdt چیست؟

شیوه‌های مقابله با کلاهبرداری تتر

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنید، می‌توانید با رعایت نکاتی ساده، جلوی کلاهبرداری و ازدست‌رفتن دارایی خود را بگیرید. هیچ‌گاه بر روی لینک‌هایی که نمی‌دانید چه هستند و از کجا آمده‌اند کلیک نکنید، زیرا صرفاً با کلیک‌کردن بر روی آن‌ها، ممکن است بدافزاری بر روی سیستم شما نصب شود و حتی در صورت پشیمانی، دیگر کار از کار گذشته باشد. دوم این‌که کیف‌پول ارز دیجیتال خود را از وب‌سایت‌های معتبر دانلود کنید و به‌هیچ‌وجه به سایت‌های ناشناخته اعتماد نکنید. در آخر حواستان باشد که در دام وب‌سایت‌های کلاهبرداری که از شما در برابر مقدار زیادی تتر درخواست واریز پول می‌کنند نیفتید. هیچ وب‌سایتی به کاربران خود بی‌دلیل پول نمی‌دهد مگر آن پول تتر تقلبی باشد.

در بازار ارزهای دیجیتال احتیاط کنید

در این مقاله سعی کردیم شما را با گذشتهٔ استیبل‌کوین‌ها آشنا کرده و دربارهٔ شیوه‌های مختلف کلاهبرداری تتر به شما هشدار دهیم. متاسفانه کلاهبرداری در دنیای رمزارزها زیاد اتفاق می‌افتد و برای این‌که قربانی این کلاهبرداری‌ها نشوید، باید همواره احتیاط کرده و بدون دلیل به هیچ وب‌سایتی اعتماد نکنید. صرافی والکس یکی از صرافی‌های بسیار ایمن ایران است که با داشتن لایه‌های امنیتی متعدد و کارآمد، به بهترین شکل از دارایی کاربرانش در برابر کلاهبرداران و هکرها محافظت می‌کند. اگر به دنبال یک صرافی قابل‌اعتماد هستید، ما به شما صرافی والکس را پیشنهاد می‌کنیم.

کد خبر: ۲۳۸٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha