۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
۴۲ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

۴۲ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

­بیش از ۴۲ هزار و ۶۰۳ قرارداد آتی­ به ارزش ۴۱۹ میلیارد تومان در هفته منتهی به ۲۷ مرداد در بورس کالا منعقد شد.

به گزارش بازار، ۴۲ هزار و ۶۰۳ قرارداد آتی به ارزش ۴۱۸ میلیارد و ۸۴۹ میلیون تومان در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۲۷ مرداد منعقد شد. بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی به لحاظ حجم و ارزش متعلق به زعفران با ۳۰ هزار و ۸۸۰ قرارداد به ارزش ۱۸۸ میلیارد و ۲۹۷ میلیون تومان برای ۳ موعد تحویلی شهریور، آبان و اسفند ۱۴۰۲ بود.

در این مدت همچنین ۸ هزار و ۳۱۹ قرارداد صندوق طلا به ارزش ۲۱۸ میلیارد و ۲۲۶ تومان منعقد شد. این تعداد قرارداد در ۶ موعد تحویلی مرداد، مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۲ و فروردین و خرداد ۱۴۰۳ در هفته منتهی به ۲۷ مرداد منعقد شد.

شمش طلا نیز شاهد انعقاد ۲ هزار و ۶۲۸ قرارداد به ارزش ۹ میلیارد و ۱۰۷ میلیون تومان در ۴ موعد تحویل ۲۸ مرداد، ۲۹ شهریور، ۲۹ مهر و ۳۰ آبان ۱۴۰۲ بود.

نقره هم با انعقاد ۷۷۶ قرارداد به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۲۱۸ میلیون تومان در ۳ موعد تحویلی شهریور، آذر و اسفند ۱۴۰۲ روبه رو بود.

زعفران با سهم ۷۲ درصدی در حجم و ۴۵ درصدی از ارزش کل معاملات قراردادهای آتی از نظر حجم در جایگاه نخست و به لحاظ ارزش در جایگاه دوم ایستاد.

سهم صندوق طلا از حجم معاملات ۲۰ درصد و از ارزش ۵۲ درصد بود؛ به این ترتیب صندوق طلا به لحاظ حجم جایگاه دوم و از نظر ارزش جایگاه نخست را به خود اختصاص داد.

سهم شمش طلا از حجم معاملات ۶ درصد و از ارزش ۲ درصد بود و این دارایی در هر دو بخش سوم شد.

۴۲ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

کد خبر: ۲۳۸٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha