۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴
ضریب مکانیزاسیون در مازندران به ۳.۴۶ درصد رسید
رئیس اداره فناوری های مکانیزه جهاد کشاورزی مازندران:

ضریب مکانیزاسیون در مازندران به ۳.۴۶ درصد رسید

ساری- نادری، رئیس اداره فناوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ضریب مکانیزاسیون در استان از ۳.۳۱ اسب بخار در هکتار به ۳.۴۶ درصد در سال قبل رسیده است.

بهمن نادری در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون از سال ۹۲ شروع شد و همچنان در جریان است، افزود: در سال گذشته ۱۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات بین کشاورزان توزیع شد.

وی با عنوان این که هزار و ۳۱۴ دستگاه انواع ماشین آلات و دنباله بندها برای افزایش مکانیزاسیون بین کشاورزان توزیع شد، گفت: همچنین سال قبل ۱۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید ماشین آلات بین کشاورزان توزیع شده است و با این اعتبار ۶۵۷ دستگاه انواع ماشین آلات به آنان اهداء شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها گفت: اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها سبب شد درجه مکانیزاسیون در کشت پاییزه و دیمزار به عدد خوبی برسد.

نادری یادآور شد: استفاده از پهپادهای کشاورزی در اراضی یکی از فناوری‌ های نوینی بوده که در استان مازندران توسعه خوبی داشته است.

رئیس اداره فناوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی مازندران ضریب مکانیزاسیون را در سال ۹۹ حدود ۳.۳۱ اسب بخار در هکتار اعلام کرد و گفت: این میزان در سال گذشته به ۳.۴۶ اسب بخار در هکتار رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین درجه مکانیزاسیون ۹۵ درصد در مرحله برداشت رسیده است.

کد خبر: ۲۳۸٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha