۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
آمادگی ۱۲ هزار دستگاه ناوگان جاده‌ای برای سفرهای اربعین
مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری اعلام کرد

آمادگی ۱۲ هزار دستگاه ناوگان جاده‌ای برای سفرهای اربعین

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری با اعلام مناسب سازی پایانه مرزی شهید سلیمانی و پارکینگ برکت، از خدمات رسانی بیش از ۱۲ هزار ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برای سفرهای اربعین خبر داد.

به گزارش بازار، داریوش باقرجوان گفت: با توجه به برنامه ریزی‌هایی که از سال گذشته برای تسهیل تردد زائران اربعین انجام شد، اقدامات سخت‌افزاری از جمله آماده‌سازی پایانه‌های مسافری، پایانه‌های مرزی، پایانه‌های مجاور پایانه‌های مرزی مسافری و همچنین مسیرها و محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای اربعین انجام شده است و کارگاه‌ها به دلیل اتمام عملیات عمرانی به زودی جمع می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از پیگیری موضوعات توسعه ناوگان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ظرفیت بالایی از ناوگان جاده‌ای در مسافت‌های میانی و بلند به طرح تردد اربعین اختصاص یافته است در صدد هستیم تا بتوانیم ظرفیت ناوگان مینی بوسی، ون و سواری را از طریق سامانه‌های نرم‌افزاری، همچنین به شکل حضوری و فیزیکی در اختیار زائران قرار بدهیم.

باقر جوان افزود: تلاش شده است تا از ظرفیت دستگاه‌های دولتی، کارخانه‌ها، نهادها، ارگان‌ها و معادن همگی استفاده شود اگرچه تاکنون به عدد ۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای نرسیدیم، اما انتظار داریم تا در روزهای آتی و در آغاز سفرهای اربعین تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه در سفرهای رفت بازه زمانی فراتر است، اما در سفرهای بازگشت مرزهای اربعین به ویژه مرزهای مهران، شلمچه و چزابه بیشترین تقاضای سفر را دارند تصریح کرد: در تلاش هستیم تا پایانه مرزی شهید سلیمانی و پارکینگ برکت آماده سازی و مناسب سازی شود که این کار با تلاش شبانه‌روزی همکاران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شد.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص میزان اتوبوس‌های آماده برای سفرهای اربعین توضیح داد: از مجموع ۱۵ هزار دستگاهی که کارت حمل و نقل هوشمند دارند، حدود ۷ هزار دستگاه توان حرکت و پیمایش مسیرهای ۳۰۰ کیلومتر به بالا را دارند و در سفرهای اربعین مورد استفاده قرار خواهند گرفت. در کنار آن بهره‌مندی از ظرفیت سایر دستگاه‌ها به تعداد ۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه وسیله حمل و نقل عمومی در حال انجام است.

وی افزود: پیش‌بینی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از سفرهای درون شهری و سفرهای اربعین در این ایام، نیاز به ۱۶ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است که تلاش می‌کنیم با مدیریت و کار شبانه روزی حداکثر بهره برداری از ظرفیت موجود ناوگان را داشته باشیم.

کد خبر: ۲۳۷٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha