۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
نگاهمان به رابطه با ایران راهبردی است
ولی‌عهد عربستان:

نگاهمان به رابطه با ایران راهبردی است

ولی‌عهد عربستان در دیدار امیرعبداللهیان با ابلاغ سلام خود و پادشاه عربستان به مقام معظم رهبری و آیت‌الله رئیسی گفت: نگاه عربستان به رابطه با ایران راهبردی بوده و در این زمینه عزم جدی داریم.

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در پاسخ به دعوت فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی به این کشور سفر کرده امروز (جمعه) ۲۷ خرداد ماه در جده با محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در ملاقات با امیر محمد بن سلمان ولی‌عهد و نخست وزیر پادشاهی عربستان سعودی، بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات با کشورهای منطقه و عربستان تأکید کرد.

این نخستین سفر امیرعبداللهیان به عربستان و نخستین دیدارش با ولی‌عهد عربستان سعودی بود.

وزیر امور خارجه با تاکید بر فرصت‌های فراروی دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی می‌توانند با توسعه همه جانبه همکاری‌ها از جمله در حوزه سیاسی، اقتصادی، تجاری، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی و مردمی، رشد و شکوفایی بیشتر را برای منطقه رقم بزنند.

امیرعبداللهیان به تحولات نظام بین‌الملل هم اشاره و تاکید کرد: امروز ما در برابر یک مسؤولیت تاریخی قرار داریم.

وی با اشاره به دستاوردها و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران افزود: راه موفقیت منطقه تقویت گفتگو و همکاری و افزایش همکاری‌های توسعه محور است.

در این دیدار علیرضا عنایتی سفیر جدید ایران در ریاض هم حضور داشت.

امیرعبداللهیان همچنین به جایگاه و نقش ایران و عربستان در منطقه و جهان اسلام اشاره کرد و از موضوع فلسطین و قدس به عنوان قضیه محوری جهان اسلام یاد کرده و رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای همگان خواند.

وزیر خارجه بر اهمیت امنیت درونزا و پایدار منطقه هم تاکید کرد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه پس از این دیدار هم در شبکه اجتماعی ایکس با بیان اینکه گفت‌وگوی صریح، بی‌پرده و نتیجه‌بخشی با ولی‌عهد عربستان داشتم، گفت: بر مناسبات دوجانبه پایدار در همه زمینه‌ها تأکید شد و در منطقه برامنیت و توسعه برای همه اتفاق نظر داریم.

محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان هم در این دیدار با ابلاغ سلام خود و پادشاه عربستان سعودی به مقام معظم رهبری و آیت‌الله رئیسی گفت: نگاه عربستان به رابطه با ایران راهبردی بوده و ریاض در این خصوص عزم جدی دارد.

ولی‌عهد عربستان ضمن تأکید بر دعوت از رئیس جمهور ایران برای سفر به عربستان، دیدار سران دو کشور را بسیار با اهمیت خواند و گفت این دیدارها تاثیرات اساسی بر توسعه و تعمیق مناسبات دوجانبه و چندجانبه خواهد داشت.

در این دیدار همچنین در خصوص برخی مباحث منطقه‌ای و بین‌المللی نیز بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر: ۲۳۷٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha