۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
صدور۳ هزار و ۶۱۷ مجوز پرواز اربعین
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد

صدور۳ هزار و ۶۱۷ مجوز پرواز اربعین

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با برشمردن شرکت‌های دارای مجوز فروش بلیت اربعین و اعلام اسامی آن‌ها از صدور۳۶۱۷ مجوز پرواز اربعین خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، با اشاره به مشخص شدن فهرست تعدادی از دفاتر فروش آنلاینی که الزامات سازمان هواپیمایی کشوری را برای فروش پروازهای اربعین برآورده کرده‌اند، گفت: در اجرای عملیات پروازی اربعین ۱۴۰۲، فهرست دفاتر حائز شرایط فروش آنلاین OTA جهت نمایش و فروش مستقیم بلیت الکترونیکی برای زائران اربعین اعلام شد.

یازرلو افزود: شرکت‌های هواپیمایی برای فروش بلیت‌های اربعین باید از طریق سایت رسمی فروش خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: در صورتی‌که ایرلاین‌ها از زیرساخت‌های لازم برای فروش بلیت برخوردار نباشند صرفا مجاز به عرضه بلیت در بازه زمانی اربعین ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور از طریق دفاتر ذیل خواهند بود:

۱-شرکت‌آرا جهان‌نوین گستر اطلس

۲- شرکت آبنوس گشت تهران

۳- شرکت سفرهای علی بابا

وی گفت: شرکت‌هایی که تا به امروز مجوز فوق‌العاده پروازهای اربعین را گرفته‌اند شامل آتا، ایران ایر، قشم‌ایر، ایرتور، هواپیمایی کیش، پویا و ساها است.

یازرلو ادامه داد: تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی هم که مجوزهای پروازهای برنامه‌ای عتبات را دارند که پروازهای آن‌ها نیر مطابق برنامه انجام می‌شود.

وی افزود: تاکنون تعداد ۳۶۱۷ مجوز از سوی سازمان هواپیمایی در بازه زمانی پروازهای اربعین برای شرکت‌های هواپیمایی صادر شده است و تعدادی از شرکت‌ها هم درخواست جدید داده‌اند که در حال بررسی است.

گفتنی است این لیست به‌روز رسانی و روز شنبه به صورت نهایی اعلام می‌شود.

به گفته یازرلو از شرکت‌های هواپیمایی خواسته شده است نسبت به استقرار رئیس ایستگاه پاسخگو و تصمیم‌گیر در فرودگاه‌های نجف و بغداد اقدام کنند.

یازرلو اظهار کرد: هرگونه فروش خارج از ۲ روش مذکور یعنی سایت رسمی فروش ایرلاین و یا دفاتر منتخب فروش آنلاین، تخلف است و متخلفان ضمن برخوردهای قانونی به مراجع نظارتی معرفی خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری سخنگوی سازمان هواپیمایی تصریح کرد: سال گذشته ۸۰ درصد از عملیات پروازهای اربعین به فرودگاه نجف و ۲۰ درصد به فرودگاه بغداد انجام بود و ۶۵ درصد از این تعداد پروازها از مبدا فرودگاه امام خمینی(ره) و مابقی از سایر فرودگاه‌ها انجام شد.

کد خبر: ۲۳۷٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha