۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
تخلیه و بارگیری ۱۵ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام
در ۵ ماهه ابتدایی امسال؛

تخلیه و بارگیری ۱۵ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام

از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۱۵ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی تخلیه و بارگیری شده است. در حال حاضر ۸ فروند کشتی در این بندر در حال تخلیه و بارگیری هستند.

به گزارش بازار، داود چگنی، سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۸ فروند کشتی به منطقه ویژه اقتصادی وارد و عملیات تخلیه و بارگیری این کشتی‌ها انجام شده است. در حال حاضر هشت فروند کشتی حامل کالای اساسی در اسکله بندر امام در حال تخلیه و بارگیری هستند.

وی افزود: اکنون ۱۹ فروند کشتی در اسکله‌های مجتمع بندری مستقر هستند که از این تعداد ۸ فروند حامل کالای اساسی شامل ذرت، دانه روغنی، شکر و روغن خوراکی و ۱۱ فروند حامل کالای غیراساسی شامل مواد معدنی و شیمیایی، مواد نفتی، کالای عمومی و کانتینر هستند.

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: روند ورود کشتی به بندر امام خمینی (ره) مطلوب است و عملیات تخلیه و بارگیری شناورهایی که در اسکله پهلوگیری می‌کنند به خوبی انجام می‌شود.

چگنی عنوان کرد: بیش از ۷۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) انجام می‌شود. مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالای اساسی بندر امام خمینی از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن بوده است.

کد خبر: ۲۳۷٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha