۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
 استان مرکزی نیازمند ایجاد ۶۰ هزار شغل پایدار است
استاندار مرکزی:

استان مرکزی نیازمند ایجاد ۶۰ هزار شغل پایدار است

اراک- استاندار مرکزی با شاره به اینکه برای کاهش فشار بیکاری در استان مرکزی نیازمند ایجاد ۶۰ هزار شغل پایدار هستیم گفت: برای سال جاری ۲۰ هزار شغل هدفگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید علی آقازاده پیش از ظهر پنجشنبه در همایش ائمه جمعه استان مرکزی که در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد، از پرداخت حقوق به کارگران بیکار شده ناشی از کرونا در استان مرکزی خبر داد و اظهار داشت: حقوق اسفند ماه ۹۸ پرداخت شده و دو ماه نخست سال جاری نیز به زودی پرداخت می‌شود.

آقازاده با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۲۰۰ نفر از کارگران استان برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده بودند گفت: تمام تلاش‌ها به کار بسته شده تا این کارگران از حق بیمه منتفع شوند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه ۳۰۰ طرح نیمه تمام در استان مرکزی وجود دارد که تکمیل ۱۰۰ طرح با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال کلید خورده است، افزود: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل تعدادی از طرح‌های ورزشی استان مرکزی جذب شده که که با جذب و تکمیل این طرح‌ها بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال طرح به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به تمهیدات در خصوص کاهش قیمت مسکن در استان مرکزی عنوان داشت: سهم استان مرکزی از طرح ملی مسکن ۲۲ هزار واحد است که با تأمین زمین مورد نیاز ساخت هشت هزار واحد در اسرع وقت آغاز می‌شود که این امر نقش مؤثری در کاهش قیمت مسکن دارد.

آقازاده به اعتبارات اختصاص یافته به واحدهای مسکونی که در سیل دچار آسیب شده بودند نیز اشاره کرد و بیان داشت: بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ واحد با اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال بهسازی یا بازسازی شد که بخشی از این اعتبار به صورت بلاعوض در اختیار مردم قرار گرفته است.

استاندار مرکزی عنوان داشت: در استان باید ۵۵ تا ۶۰ هزار شغل پایدار ایجاد شود تا فشار بیکاری در استان کاهش پیدا کند که برای تحقق این مهم ایجاد ۲۰ هزار شغل پایدار در سال جاری هدف گذاری شده و لازم است که اعلام کنیم شاخص‌های اقتصادی استان مرکزی در حال حاضر قابل قبول است چرا که نرخ بیکاری استان در سال گذشته ۸ درصد اعلام شد.

کد خبر: ۲۳٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha